dinsdag 26 juni 2018

Onze vakantie te Kootwijk.

Hallo lieve dierenvrienden!

We, d.w.z. pony Kelly met karretje, spanieltjes Jody, Marie-Sol , Lady- Jane en ik, zijn onlangs een weekje op vakantie naar Kootwijk, de Veluwe geweest 



Echter.. de 2e dag aldaar, op zaterdag tijdens een mooi ritje, deed ik een bizarre ontdekking, in het struikgewas lag een erg angstige hond, een stabij, halsband lag ernaast met een plastic tas van AH, waarin ik in 1e instantie dacht dat er alleen maar bananenschillen in lagen,zo leek het me toe...
Ja, daar sta je dan, durfde pony en karretje in 1e instantie niet los te laten staan om de hond te pakken, maar, het geluk was op mijn hand, kort na de ontdekking kwam een boswachter en bood me de helpende hand.
Die kon de pony even vasthouden en ik kon het hondje pakken en de halsband om doen.. 


Maar ja, wat nu, afijn de boswachter heeft diverse instanties gebeld, maar niemand kon er binnen 2 uur zijn, dus hij heeft uiteindelijk de beslissing genomen om hem zelf maar naar het asiel te brengen, ik zeg, wacht even, neem de plastic tas van AH ook maar mee.
Maar… toen ik beter keek, lag daar een enorme voorraad anti-depressiva tabletten in, kauwstaafjes, verpakt vlees en een kommetje waar evt. drinkwater in kon voor de hond.
Wou erg graag weten hoe dit verhaal een einde kreeg en werd de dag daarop gebeld door de boswachter, de hond was de vrijdagavond daarvoor als vermist opgegeven, kwam uit Ede, 40 km!! verderop, afijn, het hondje was zaterdagavond weer terug bij zijn rechtmatige eigenaar.
Bizar verhaal, wij denken dat ie w.s. gestolen was..
Afijn, verder met de vakantie, we zijn op dag 3 op Kootwijkerzand, een enorme zandverstuiving, beland, was niet echt de bedoeling, ben maar naast het karretje gaan lopen, daar dit veel te zwaar voor Kelly was..
En mijn spanieltjes… in geen velden of wegen te bekennen haha


Ja, en dat ze moe waren is wel aan het gezichtje van Lady-Jane te zien! 


De woensdag een rustdag voor Kelly ingelast, spanieltjes wederom mee naar Kootwijkerzand,alwaar Lady-Jane het zand graven heeft ontdekt, dat belandde natuurlijk in mijn schoenen, de schat haha.




En zo kwam er afgelopen zaterdag een einde aan onze heerlijke vakantie, ben mijn pony Kelly erg dankbaar voor de mooie ritjes die we dankzij haar mochten hebben, ze is de jongste inmiddels niet meer, daarom, groot respect betreffende haar.
Ook ben ik mijn spanieltjes erg dankbaar, want die hebben me vaak aan het lachen gemaakt door hun ge-ren en gespeel in de bossen, kortom, voor herhaling vatbaar!!!

Lieve groeten van Jody, Marie-Sol, Lady-Jane en Tieske Nieland.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten