maandag 25 mei 2020

Telma nu Kacey


Van grote angst voor mannen en vreemde mensen ,naar meer vertrouwen .
Kacey's class started back up yesterday. It was very exciting and a bit scary for her again. It had been months after all.

I let her run around for about 20 minutes before class. We played some fetch and we wrestled a little bit so she could expel some energy before class.

The group is bigger so that means there are more people. She had regressed a little bit. You could see the anxiety in her. But taking her out of the group and redirecting her attention to me seemed to help.

In the end, she was a very brave dog and she did very well.

I was very happy to see that she looked to me for security. She even took treats from the instructor. And she hadn't seen her in months. But she still remembered her.

A few more weeks to go and then we'll see about the next course. We're going to keep working with her. I'm not looking for a great score card. I'll looking to get a happy and balanced dog.

We're still signed up for a weekend with Tony Knight. I'm hoping that will help us help her a little more. 

I'm glad ACE trusted us with Kacey. Adopting a fearful dog is a huge responsibility. But we're willing to put in the work.

It's different from when we adopted Mira. She is not afraid of people at all. Mira is a little more cautious around dogs. Kacey was terrified of all people. She's coming around. She'll probably never be like Mira and that's ok. I'm just happy that Kacey is coming out of her shell more as time goes by.

Kacey is a good girl.


Van grote angst voor mannen en vreemde mensen ,naar meer vertrouwen .

Kacey's klas is gisteren weer begonnen. Het was heel spannend en weer een beetje eng voor haar. Het waren tenslotte maanden.


Ik liet haar ongeveer 20 minuten voor de les rondrennen. We speelden wat apporteren en we worstelden een beetje zodat ze wat energie kon verdrijven voor de les.

De groep is groter dus dat betekent dat er meer mensen zijn. Ze was een beetje achteruitgegaan. Je kon de angst in haar zien. Maar haar uit de groep halen en haar aandacht op mij richten, leek te helpen.

Uiteindelijk was ze een heel dappere hond en deed ze het heel goed.

Ik was erg blij om te zien dat ze naar me opkeek voor beveiliging. Ze nam zelfs lekkers van de instructeur. En ze had haar al maanden niet gezien. Maar ze herinnerde zich haar nog steeds.

Nog een paar weken en dan zien we de volgende cursus. We blijven met haar samenwerken. Ik ben niet op zoek naar een geweldige scorekaart. Ik zoek een gelukkige en evenwichtige hond.

We zijn nog steeds aangemeld voor een weekend met Tony Knight. Ik hoop dat dit ons zal helpen haar een beetje meer te helpen.

Ik ben blij dat ACE ons Kacey heeft toevertrouwd. Het adopteren van een angstige hond is een enorme verantwoordelijkheid. Maar we zijn bereid om het werk te doen.

Het is anders dan toen we Mira adopteerden. Ze is helemaal niet bang voor mensen. Mira is wat voorzichtiger met honden. Kacey was doodsbang voor alle mensen. Ze komt langs. Ze zal waarschijnlijk nooit zoals Mira zijn en dat is oké. Ik ben gewoon blij dat Kacey na verloop van tijd meer uit haar schulp komt.

Kacey is een braaf meisje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten