zaterdag 21 december 2019

Raúl sinds eind april bij ons.

Het gaat goed met Raúl. In 7.5 maand is hij veranderd in een gezellige, blije hond die zich fijn voelt in de roedel van 4 en een poes.
Raúl heeft nu door dat mensen lekkere krabbels over zijn koppie geven en het dus niet nodig is om angstig te zijn.
Hij is gek op de wandelingen en zijn eten en speelt met zijn rottweilerzus Dalí, ook van ACE.
Door de weeks, als ik aan het werk ben, wacht hij rustig in de bench tot mijn thuiskomst. In het weekend is het ietsjes moeilijker, maar ook dat gaat steeds beter. Ik heb het grote voorrecht gehad een training van Anniek Winters, volgens mij de beste hondengedragsdeskundige van Nederland, te krijgen en zij heeft me de handvatten gegeven om Raúl nog zelfstandiger, en dus nog  gelukkiger te laten zijn
Hondjes als Raúl,  die zo lang in een asiel hebben gezeten, zijn zeker geen beginnershondjes. Je moet echt weten waar je aan begint! Er gaat veel tijd, energie en geduld inzitten. En ik ben mezelf ook een paar keer flink tegengekomen. Maar ik was vanaf dag 1 verliefd op dit mannetje en zou hem ook nooit meer willen missen. Het is het zó waard!
Groetjes,

Mirjam



Geen opmerkingen:

Een reactie posten