zaterdag 28 december 2019

Onze studenten gingen vandaag naar een dodenstation...


ze haalde elk een hondje uit hun dodencel...hun verhaal....Jascha heeft Flappie gered.

Het moment dat ik de refugio binnen kwam had ik nog geen enkel besef van het bestaan van de dodingstations in Spanje. Gaandeweg hoorde ik hier meer over en werden we gewezen op de documentaire ‘Spaanse hondenhel’ op YouTube. Na het bekijken hiervan spoken de beelden nog dagelijks door mijn hoofd. Maar ook had ik gelijk iets van ik wil daar naar toe, ik wil voelen en zien wat Fabienne al 20 jaar voelt en meemaakt. Na het uiten van mijn diepste respect voor Fabienne en haar werk kwam zij met een geschenk waar ik haar ontzettend dankbaar voor ben. Ondanks dat de refugio overvol zit, mochten Giulia en ik een hondje uitkiezen. Vandaag 27 december 2019 was de dag. Heb enorm naar uitgekeken en was tegelijkertijd ook ontzettend zenuwachtig voor wat me te wachten stond. De beelden kwamen weer naar voren en wij moesten gaan kiezen tussen leven en dood. Eenmaal daar aangekomen zagen we voornamelijk ppp honden; perro potencialmente peligroso”. Oftewel potentieel gevaarlijke hond. Het eerst wat in me opkwam was om alle hekken te openen en ze allemaal mee te nemen. Met pijn in mijn hart kan dat niet. Al die lieverdjes waarvan de meeste pitbulls of Staffords. Die koppies voor de trailies, dol enthousiast en kon ze amper een aai over hun bol geven. De dierverzorger die daar rond liep had wel echt liefde voor de dieren en kende ze stuk voor stuk. Dat maakte me wel erg blij, maar toen ik hoorde dat als de baas langs zou komen en zou zeggen ja die, die en die vandaag inslapen daar werd ik heel treurig van. Het hondje wat mij opviel en mijn volledige aandacht had, was het hondje met de flapoortjes. Hij zat stoer te blaffen maar zijn oortjes gingen schattig heen en weer. Toen hij het hok uitkwam was hij een beetje hapering, maar eenmaal aangekomen bij ACE ontstond er meer vertrouwen en heeft hij op m’n schoot gelegen. Zo enthousiast en vol energie, maar ook een heerlijke knuffelkont. Ik ben dolgelukkig van binnen dat ik hem heb kunnen redden en ben Fabienne en Dirk voor eeuwig dankbaar dat ik deze kans heb gekregen! Hopelijk krijgt Flappie en alle anderen schatjes in de refugio snel een warm en liefdevol huisje!

Flappie wordt eerst medisch gecheckt en na de quarantaine komt hij ter adoptie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten