vrijdag 15 februari 2019

Sommige van onze honden hebben het moeilijk op de adoptiemarkt!

Wij honden, die oud(er) of zwart zijn hebben het moeilijk om in de smaak te vallen.
Maar wij honden met een SMETJE ook.
Dat gaat dan over een handicap of een ziekte, waarom wij niet hebben gevraagd.
Als ik oud ben, kan ik best nog lang mee vaak en ZWART is maar een kleur.
Als ik blind ben of doof heb ik net wat meer nodig dan een een andere hond.
Ik kan een poot missen of een verlamming hebben/of iets wat hindert met lopen. Ik kan misschien niet goed zien of horen.
Ik kan ook een ziekte hebben zoals Leishmania. Als ik een ziekte heb, die niet te behandelen is, mag ik niet eens weg uit de refugio. Want ik word goed onderzocht, voordat ik mag vliegen.

Als ik positief voor Leishmania ben bevonden: ben ik gestoken door de zandvlieg en levenslang geinfecteerd. Maar ik ben goed te behandelen en kan er oud mee worden. Dan moet ik in de gaten worden gehouden, zo nu en dan mijn bloed geprikt EN ik heb medicijnen nodig is. Soms een korte tijd, soms een langere tijd of altijd.

Maar met de hulp van een baasje en een thuis zijn wij allemaal..........
oud, zwart, gehandicapt of besmet met Leishmania  meestal erg flexibel en zo de moeite waard. Ziet u mij?  

Ik ben Capitan, zwart en mis mijn rechter voorpoot. Ik ben nog vrij met mijn bijna 2 jaar. Wil je meer over mij weten klik dan hier.

Ik ben Rosita, half blind en heb Leishmania. Tegelijk met mijn moeder Rientje van 14 jaar (zij is nog fit) zijn we vorig jaar samen in 1 huis opgenomen. 

Ik ben Henky en geadopteerd met mijn Leishmania en allergieën.

Ik ben Alba en prachtig met mijn 12 jaar en nog vrij! 
Meer informatie over mij vind je hier.

Ik ben Byron en mis mijn rechter voorpoot en ben nog vrij!
Wil je meer over mij weten klik dan hier.

Ik ben Shakira, ben verlamd, maar heb een rolstoel en ben nog vrij
Hier vind je meer informatie over mij.

Ik ben Samuel, de oudste in de refugio met mijn ruim 14 jaar en nog vrij.
Klik hier voor mijn gegevens.

Ik ben Arya en een geopereerde hermafrodiet, heb Leishmania en ben al THUIS

2 opmerkingen: