vrijdag 22 februari 2019

DAGBOEK FABIENNE - Omdat ik oud ben ?

Omdat ik oud ben, ben ik niet meer wie ik was,…
Omdat ik oud ben, ben ik soms verward,…
Omdat ik oud ben, plas ik al eens in ons huis, ben ik niet meer zindelijk,...

Omdat ik oud ben, moet ik al eens wat vaker naar de dierenarts,…
Omdat ik oud ben, kan ik niet meer overal mee naartoe, zak ik door mijn oude botjes,...
Omdat ik oud ben, maak ik je al eens wakker omdat ik nood aan je heb,…
Omdat ik oud ben, kost mijn medicatie wat meer geld dan toen ik kerngezond was,…
Ondanks dat ik oud ben, ben ik nog steeds diegene die jou al zoveel jaren oprecht lief heeft,...
Omdat zij oud zijn zitten ze vandaag bij ons,… Gedumpt, afgestaan, niet langer hun baasje’s beste vriend,… Omdat ze te oud werden, pasten ze niet meer in hun leven,...
Vandaag hebben wij zovele oudjes, gewoon omdat ze oud zijn,…
Vandaag vragen wij wie zijn hart wil laten spreken om hen nog enkele maanden, jaren, geluk te willen geven?
Vandaag hebben deze oudjes jou nodig, als jij het aan kan en de middelen hebt om hen nog even gelukkig te maken,...
Vandaag vragen we dat mensen beseffen wat "oud zijn" betekent,… Elk van ons maakt deze periode ooit in zijn leven door, elke mens, elke hond, elk wezen,… Wie je ook bent,…
Wij vragen respect voor dit leven, respect voor elk oudje,…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten