vrijdag 16 november 2018

DAGBOEK FABIENNE - Kurt kon nergens terecht,...

De telefoon had de hele dag nog niet stil gestaan, stoom kwam me bijna de oren uit, en daar ging hij weer,… Ik heb een kleine hond gevonden, niemand wil hem binnen nemen, en,… en,… en… 't Is toch schandalig die protectora’s, niemand wil me helpen,… Mevrouw, wij zitten ook erg vol, zou je die kleine hond aub even bij willen houden tot we plaats hebben, dan moet hij niet in de kou in een hok zitten,… Zo probeer je dan,… Neen dat wil ik niet, ik heb al twee honden,… Ik vroeg haar ons even tijd te geven maar ze belde nog 3 x terug,… Telkens legde ik haar uit dat we echt niet konden helpen op dit moment,… Maar er was totaal geen begrip noch goede wil,… Er werd aangebeld in de refugio, en toen ik de deur open deed stond ze daar met de "kleine hond”, die een kruising Rottweiler bleek te zijn, en die er maar bij stond,… Hier is de hond, jij neemt hem binnen, en wel nu,… Zo ging het maar door, de arme hond stond er maar triest bij, magertjes en aangeslagen,… Natuurlijk hebben we hem binnen genomen, je kan hem niet terug weg sturen, welke schuld draagt hij immers ? De vrouw ging weer weg,… Haar probleem was opgelost,… Waar kwam hij vandaan? We zullen het nooit weten,… Feit is : hij is amper 9 maanden oud, een lieve en zachte hond, en helemaal van slag want hij begrijpt dit leven niet,… Zachtjes kijkt hij je aan en legt zijn kopje in je hand,… Ja, je bent geen kleine hond,…. Neen, een grote Rottweiler zal je worden,… Langzaam maar zeker, en met het juiste baasje, zal je de gelukkigste hond ter wereld worden,… Jouw wereld, die we redden willen,… Ook al zitten we er met zoveel,…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten