zondag 19 augustus 2018

Vela opgehaald.

Gisterenmiddag was het dan zo ver we konden eindelijk na 2 lange weken wachten onze Vela ophalen.
We zijn voor Vela gevallen omdat ze sprekend op onze Binkie lijkt. Ook heeft ze in mijn ogen een hele liefdevolle uitstraling.
Toen ze aankwam zag ik al meteen dat het een liefdevol en dankbaar hondje was.
Ze was duidelijk door de hele gebeurtenis wat terughoudend en durfde de reisbox niet uit. Maar een emmertje met snoepjes deed wonderen en na een paar minuten was ze eruit. Ik kon gewoon op een rustige manier haar riempje en tuigje omdoen.
Ook in het openbaar vervoer heeft ze zich voorbeeldig gedragen. Ze liep netjes mee aan de riem en liet het allemaal maar gebeuren.
De kennismaking met Binkie ging heel erg goed. Geen strijd maar gelijk beste vriendjes. Zelfs met eten en kluifjes geen enkel probleem.
Ik heb haar diezelfde avond nog even lekker gewassen. Je zag duidelijk dat ze wat angstig was, veel tegen haar gepraat en toen zag je een blik in haar ogen van volgens mij is dit goed. Met het afdrogen hebben we samen nog even samen gespeeld. Ze genoot er zichtbaar van.
Gisterenavond nog even proberen een plasje te doen maar dit ging niet van harte. Alles is natuurlijk nieuw.
Had ergens verwacht dat vanochtend alles ondergescheten was maar integendeel ze gaf netjes aan dat ze echt nodig naar buiten moest.
Ze vond gisteren absoluut geen rust en wou steeds lekker bij ons in de buurt zijn.
De hondjes slapen bij ons in de avond in de keuken.
Maar Vela vond dit absoluut geen enkel probleem. Mandje vond ze eerst een beetje spannend maar nadat ik haar erin gezet had zocht ze hem zelf op.
Ze heeft vannacht heerlijk geslapen met haar knuffelbeestje dichtbij haar.
Ook met de kindjes gaat het heel erg goed en Vela 
zoekt ze steeds op.
Vanmiddag lekker een Dentastick op en de andere kluifjes vindt ze ook heerlijk.
En ze laat duidelijk merken hoe dankbaar ze is door flink wat kusjes te geven.
Ik ben heel dankbaar voor deze geweldige kleine kanjer van een hond! ❤ZZ Ze mag dan misschien oud zijn maar wat een fantastisch dankbaar hondje is Vela toch.
Ben blij met mijn keuze om een hondje te adopteren bij stichting ace en zou het iedereen aanbevelen.
We zijn super geholpen in het adopteerproces.
Ons volgende hondje in de toekomst komt zeker bij ace vandaan!!
Lieve vela 
Welkom in ons gezin kleine schat.
Je hebt waarschijnlijk 8 rot jaren gehad maar niemand die jou nu nog wat doet.
Op naar nog een paar mooie jaren met elkaar.
Mijn hart heb je gestolen oma! 
Klik hier voor de foto's en filmpje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten