donderdag 5 juli 2018

In memoriam Yottha😔

Onze Kay. 
In spanje heette je yottha. Wij kozen voor de naam Kay. 
De betekenis daarvan is geluk hoop en vurig. 
Geluk was al meteen toen wij je foto zagen. Roy en ik waren meteen weg van jou.
Toen je aankwam op Eindhoven airport en je super relaxed meeliep en in de auto sprong alsof je ons al jaren kende.
Je kwam thuis en was goed voor Jolly onze andere hond en voor Billy en Roef de katten. Je snuffelde speelde met ze.
Roy was jouw maat. Als Roy er was luisterde je beter naar hem dan naar mij.
In een paar dagen was je gewend aan je nieuwe naam.
Roy vroeg weleens waarom luistert Kay beter naar mij dan naar jou.
Tja mannen onder elkaar he.
Geluk ja absoluut vanaf de eerste seconde.
Hoop ook ja je was weg uit Spanje en kwam in een gezin die gek op je was.
Vurig absoluut. Er kwam geen mens in onze buurt als die kwaad wilde doen.
Je vrat ze op. Aandacht vroeg je door lekker je poot plus nagels in ons te zetten dan gooide je gewoon je poot op ons.
Als ik eten liet afkoelen op de aanrecht stond Kaybeer met zijn poten op de aanrecht heerlijk te smullen. Tja het was toch ook om op te eten.
Maar op een gegeven moment veranderde je. Je werd agressief naar honden en naar fietsers hardlopers, we gingen naar de dierenarts. Oorontsteking,...Weken zalven en de onsteking was weg. Maar je bleef krabben ik gaf je pijnstilers en een relacband. Ze dachten dementie. En vandaag had ik een klote gevoel op t werk. ik ging eerder naar huis. Je kroop op de bank tegen me aan. Je grijze toet in mijnschoot. Je gaf over ik belde de dierenarts. Die zou meteen komen.
Je kreeg stuiptrekkingen ik hield je vast huilend en in paniek. En ineens was je weg.
Onze lieve knappe geweldige Kay sliep in mijn armen in.
De pijn en het ongeloof is niet te bevatten.
Nu ben je in de hondenhemel aan het spelen en de boel op stelten aan het zetten.
Geen pijn meer alleen rust.
Wij zullen verder moeten zonder jou Kaybeer.
We houden van je,...daag lieve eigenwijze ouwe brompot.
Kus van je baasjes Roy en Inge


foto van ACE-Charity Fabienne Paques.

foto van ACE-Charity Fabienne Paques.

P.S. Kay heeft een hersenbloeding gehad terwijl hij bij de adoptante in de armen lag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten