zaterdag 9 juni 2018

Vluchtbegeleiding

Op vrijdag 1 juni j.l mocht ik vier hondjes naar hun nieuwe thuis in Nederland brengen. Toen ik mijn vlucht naar Malaga had geboekt, heb ik mij meteen opgegeven voor vluchtbegeleiding. Ik weet nog heel goed hoe ik me 30 november 2016 voelde, toen ik mijn grote lieverd Laima (zie foto) op kon halen op Schiphol. 
Zoals we van ACE gewend zijn was alles weer perfect geregeld en vertrok ik met vier hondjes naar Schiphol. Op Schiphol aangekomen werden de hondjes al snel bij de band 'afwijkende bagage' gezet. Wat waren ze blij met een paar lieve woorden en een aai. Ik hoorde de staartjes in de benches tekeer gaan. Zo hartverwarmend. Gelukkig werd ik door een vader en zoon geholpen om de benches op de karren te zetten en liepen ze met me mee naar de aankomsthal, waar de vrijwilligster van ACE en de adoptanten stonden te wachten. We zijn naar een rustige plek gegaan, waar ik de hondjes en hun documenten heb overgedragen.
De volgende dag heb ik een dolblije Laima opgehaald bij mij ouders, die ook stapelgek op haar zijn.

Als je van Malaga naar Nederland of België vliegt, kan ik je van harte aanraden om je op te geven voor vluchtbegeleiding. Ik ga zeker nog een keer terug naar Andalusie, wat een prachtige steden en natuur, en zal me dan weer opgeven voor vluchtbegeleiding. Je helpt er niet alleen de honden/katten en adoptanten mee, maar het is ook nog eens een unieke ervaring.

Hartelijke groeten,
Monique Harpman
en een pootje van Laima.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten