dinsdag 6 februari 2018

DAGBOEK - Mare, en dan ben ik oud en moet ik ergens heen ?

We worden overstelpt met oude hondjes en de winter barst uit zijn voegen, het is ijskoud, en de dagen in een hok duren lang,… De dagen aan de ketting zijn ondraaglijk, de wildgeboortes gaan maar door, en dat voor duizenden stemmen die niemand hoort,… Mare, de oude mama van Ruda, Rita, Rosi en Romeo werd mee gedumpt,… Op haar zeer oude leeftijd mag het een mirakel heten dat ze alsnog een nestje ter wereld kon brengen,… Heel haar leven lang heeft ze aan een ketting gelegen op een klein terras,… Uitzicht op niets, de ene na de andere bevalling,… Geboortes van talloze kleintjes waar geen enkel weet van is waar ze zijn gebleven, maar waar we min of meer van weten, hoe dit alles is gegaan,… Vertellen kan ze het ons niet,… Dit keer belde haar respectloze baas ons op, ze moest weg, met puppy’s en al, ook de ketting kregen we cadeau,… Ze is nu bij ons, haar pupjes beseffen niets en zijn vrolijke levensgenieters,… Mama Mare echter heeft een trieste blik die veel meer zegt dan heel wat woorden,… Ze is oud en opgebruikt,… Heeft amper nog enkele tandjes, haar hele gebit was om van omver te vallen, ze werd nooit verzorgd, geliefd noch bemind, maar toch legt ze dat oude kopje in je handen en vraagt niets meer dan alleen een beetje rust, een beetje liefde, een beetje geluk,...







Meer gegevens over Mare vind je hier.

1 opmerking:

  1. Arme Mare 15 jaar en nu in het asiel. Ik hoop dat je nog een lief baasje vindt. Ik heb al 2 honden van 8 en 10 jaar, maar als ik zonder honden kom dan neem ik absoluut een oude hond uit het asiel. Het is zo fijn om ze nog een mooie oude dag te geven.

    BeantwoordenVerwijderen