vrijdag 8 december 2017

Preston

Preston is nu ruim een jaar bij ons en we zijn heel erg blij dat hij bij ons is.
Het is een heel lief en vrolijk hondje.
In het begin natuurlijk erg onzeker en schichtig, maar accepteerde mij heel snel.
Erg bang voor mannen, vrouwen ging beter.
Langzaam aan kreeg hij steeds meer zelfvertrouwen en accepteerde hij mijn dochtertje helemaal.
Met eten geven was hij heel erg nerveus en schichtig. Blikkende dingen, zoals de voer bak, vond hij heel erg eng. Maar dat ging al redelijk snel goed.
Beetje bij beetje werd hij rustiger en speelser. Met andere honden ging het gelijk goed, totaal geen probleem. Veel honden vonden het leuk om met hem te spelen.
We hebben hem veel mee genomen naar het bos en strand, wat hij geweldig vindt.
Hij nog wel de neiging om zichzelf uit te laten en niet snel terug te komen, maar met veel geduld, gaat dat nu heel erg goed. Heel af en toe doet hij dat nog steeds, als hij nog geen zin heeft om naar binnen te gaan. Hij blijft wel bij mij in de buurt en kijkt mij dan vragend aan om nog een rondje te lopen.
Mijn dochter kan ook alles met hem doen. Zelfs versierd worden met zonnebrillen, kettingen enzovoort.
Hij is helemaal gefocust op mij en heel erg knuffelig. Er zijn twee vrouwen waar hij ook erg goed mee omgaat. Hij wil dan zelfs bij ze op schoot en dat zegt al heel wat bij hem. Hij gek op knuffelen en ligt graag op mijn schoot. s’Nachts ligt hij naast mijn bed in een mandje en heel af en toe mag hij op bed en ligt dan helemaal tegen mij aan, het liefst onder de dekens!
Hij vertrouwt nu steeds meer mensen, maar met mannen is hij nog wel voorzichtig.
Hij gaat nu ook graag mee naar de pony’s en speelt ook erg graag met 1 van de pony’s . Samen rennen ze dan achter elkaar aan. Heel erg leuk om te zien.
Ook is hij bevriend met onze katten, met name onze rode ex-kater !
Wel is nog erg bang voor knallende geluiden en mijn vriend.
Ik ben heel erg blij met Preston en wil hem nooit meer kwijt. Graag wil ik Ace / Shin bedanken voor deze kans die Preston en wij hebben gekregen.
Ik zou het zo weer doen. Ik weet dat niet elke hond zo snel aanpast en je moet een dier de tijd geven om het vertrouwen weer terug te krijgen.
Wij hebben geluk dat Preston zeer snel leert en aanpast. Hij krijgt ook veel complimentjes over zijn uiterlijk. We zijn zeer gelukkig met elkaar !


Liefs Preston, Jess, Vajènne en Wietse.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten