vrijdag 15 december 2017

DAGBOEK VANDAAG 1512 - Mijn naam is nu Julie,...

Julie, een oudere hond, gedumpt in het dodenstation, haar dagen waren geteld, haar leven opgegeven,… Zij is een van de vele oudjes die vandaag niet meer van tel zijn, die weerloos gedumpt en weggesmeten worden, anders kan ik het niet uitdrukken,… Tijdens mijn “bezoek” aan het dodenstation, iets dat met ouder worden altijd maar moeilijker gaat en nog veel dieper gaat zitten, zag ik deze oude dame haar neusje tegen de vieze ijzeren deur duwen en duwen, om toch maar wat aandacht te krijgen,… Neem deze, en deze, en deze, zei de werknemer daar ter plaatse,… Hij ging automatisch aan dit oudje met haar kapotte neusje voorbij,… Ze keek ons aan en ging toen in een hoek van haar stinkende kooi liggen,… Toen ik de deur open deed, stond ze helemaal perplex,… Toen ik haar streelde, kreeg ik een gigantische lik en was meteen gewassen,… Samen zijn we naar de auto gewandeld,… Ze was bang en wist het niet goed,… Maar toen ze bij ons in de refugio aankwam, toen werd ze rustig en zit daar nu ook in een kooi,… Maar hier is onze Julie meer dan een oude hond, meer dan een afgedankt meubelstuk,… Deze hondjes hebben ook recht op een goed leven,… Ze zijn geen jonge, knappe exemplaren maar de dankbaarheid en de liefde die je van zo een oudje, dat niet meer meetelde, kan krijgen, daar kunnen wij mensen nog heel veel van leren,… Julie, geef haar die kans,…




Meer informatie over Julie vind je hier.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten