woensdag 25 oktober 2017

Irma, aangekomen 13 oktober jl. op Schiphol.

Hier een berichtje van de nieuwe baasjes van Irma. Niet omdat het moet, of omdat er iets niet goed gaat. Maar gewoon een berichtje (verslagje) van de eerste 10 dagen met Irma, een hondje dat alle verwachtingen te boven gaat!

We wisten heel goed waar we aan zouden beginnen. Onze vorige honden zijn / waren allemaal herplaatsers. Zowel uit Nederland als uit Spanje. We weten dan ook hoe deze honden kunnen reageren op mensen, nieuwe omgeving, autorijden enz. Ook het zindelijk worden was bij onze eerste Spaanse hond iets dat maanden heeft geduurd! We waren hier helemaal op ingesteld. En dan komt Irma......

Op Schiphol kroop ze helemaal in mij. Ik was meteen verkocht. Op de terugweg naar Heerlen even gestopt, en Irma deed meteen een plasje. Alsof ze niet beter wist.
Thuis kennis gemaakt met onze oudere Spaanse hond Rosi, en direct begon Irma het gedrag van onze hond over te nemen. Precies zoals we gehoopt hadden! Samen plassen en daarna de eerste nacht in haar nieuwe huis. 15 seconden heeft ze gepiept. Daarna was het stil.
s' Morgens lag onze Rosi naast de bench van Irma. Meteen naar buiten, en weer deed ze keurig haar plasje. Ook de eerste wandeling ging prima, en Rosi was weer haar voorbeeld: Alles wat vreemd was bekeek ze eerst de reactie van haar. Als het echt vreemd was, zocht ze meteen bescherming van mij of mijn vrouw. Irma is heel erg gericht naar mensen, en nu (na 10 dagen) kan ik alleen maar zeggen dat ze alles voor ons doet om ons tevreden te stellen: Echt een super "Will to please".
Ook toen ik met haar ging spelen met een balletje, bleek dit: ze bracht dit meteen terug, wel 10x!
Ook de dagen erna viel ik van de ene verbazing in de andere: Ze speelt met andere honden, laat zich door iedereen aanhalen, ligt samen met Rosi in 1 mand, speelt met Rosi (dit deed Rosi bijna nooit meer), eet netjes en rustig, bedelt niet als wij eten, plast en poept netjes in het bos, en zo kan ik nog doorgaan! Ze doet het geweldig! Alsof ze al weken bij ons is.

Ik heb van onze oude herplaatsers altijd het idee gehad dat wij een "goede daad" deden door ze in ons gezin op te nemen, maar met Irma is dit niet zo: Ik voel me bevoorrecht dat zo'n super hondje deel uitmaakt van ons leven!

Met vriendelijke groeten,

Ralph en Irene






Geen opmerkingen:

Een reactie posten