maandag 4 september 2017

In Memoriam Tonto

Vandaag heb ik met onnoemelijk veel pijn in mijn hart mijn lieve, gekke, innig geliefde Tonto laten inslapen.
Zeven weken geleden kreeg je een bult onder je keel en biopten wezen uit, dat je lymfklierkanker had.
Dat was echt een slag bij heldere hemel want je bent de acht jaar dat je hier was, nooit ziek geweest. Ik was ervan overtuigd, dat je vijftien zou worden, maar het heeft niet zo mogen zijn. Je bent tien jaar geworden.
Binnen een paar weken zat je hele lichaam onder de bulten, maar je at nog goed en liep ook nog je rondjes, hoewel je wel sneller moe was.
Sommige bulten groeiden zo snel en bloedden soms een beetje. De dierenarts zei, dat het kwam omdat de bulten te snel groeiden en daardoor de celletjes geen zuurstof meer kregen en opensprongen. De afgelopen week begon je dan enorm in deze bulten te bijten en werd het veel bloederiger, het jeukte waarschijnlijk erg of irriteerde op een andere manier.
Door de prednison kreeg je in het begin een boost, maar toen je vanmorgen ook in je pootje ging bijten, heb ik besloten, je verder leed te besparen. Ik wilde niet wachten tot jouw hele lijfje รฉรฉn bloederig geheel zou zijn, jij mocht nooit lijden.
De dierenarts heeft je thuis in slaap gebracht, je bent in mijn armen ingeslapen.
Je was een enorme stresskip, die bij veel geluiden blaffend rondjes draaide, maar je was wel mijn stresskip en ik heb je zo onnoemelijk lief gehad. Ik mis je verschrikkelijk en probeer troost te putten uit de gedachte, dat je hier acht fantastische jaren hebt gehad.
Dag mijn wereldgozer, rust zacht.
Voor altijd heel diep en onuitwisbaar in mijn hart.

Je verdrietige vrouwtje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten