woensdag 5 juli 2017

Shana

Twee maanden na het overlijden van mijn lieve Riesenschnauzer op 17 december jl. kwam ik per toeval op de site van de Ace-Shin Stichting toen zag ik daar een hondje wat op een ijsbeertje leek. Niet wetende dat dit hondje een rashondje met de naam Perro de Aqua was, vond ik het een heel leuk mixje en wat me opviel het hield zich een beetje afstandig.
Ik keek iedere dag naar haar filmpje op you tube en zo veroverde ze langzamerhand mijn hart. Ik dacht dit hondje kan ik een goed leven geven tesamen met mijn dwergschnauzertje die om zijn maat treurde. Ik heb haar op 17 februari van het vliegveld in Rotterdam gehaald en hierbij wil ik benadrukken dat alle lof naar alle medewerkers gaat van de Stichting.
Shana is perfect afgeleverd. Heel erg mooi getrimd, ze rook heerlijk fris ze zag er op en top uit.
Op vliegveld Rotterdam aangekomen werden we vriendelijk en behulpzaam ontvangen door de medewerkers van Ace Shin alwaar ook haar paspoort werd overhandigd. Het was echt fantastisch. Omdat ik mijn dwergje had meegenomen, dacht ik hoe zal het gaan als ik de achterklep van de auto open doe, met een beetje reserve deed ik deze open en Shana sprong in de auto net alsof ze dit al altijd had gedaan. Dat vond ik heel opmerkelijk.
Ik heb Shana nu ruim 4 maanden en ze heeft zich eigenlijk heel snel aangepast, wat ik niet heb verwacht. Ze hoort gewoon bij ons wij beschouwen haar als een deel van ons gezin. We hopen dat ze heel lang bij ons mag blijven. Ze had al vanaf het begin mijn hart gestolen. Wat ik erg leuk vind is dat ze vaste tijden heeft om knuffels te halen en haar eten is echt alles voor haar,  voor ik haar bak in de houder heb geplaatst maakt ze 3 pirouetjes, zo blij is ze als ze eten krijgt en dat doet ze tweemaal per dag. Ook weet ze exact wat de uitgaanstijden zijn want dan gaat ze heen en weer lopen, terwijl het normaal gezien een hele rustige hond is in huis. Maar als ze buiten is werkt haar jachtinstinkt konstant dan vliegt ze van de ene kant naar de andere kant.
Het viel me op dat ze in het begin erg moest wennen aan alles wat ze zag, zoals grote schepen, fietsers, trimmers die vlug voorbij gingen, maar daar reageert ze al niet meer op, ze vind het allemaal gewoon nu. Al met al heeft ze snel alles in haar opgenomen en is het een hele lieve, sociale en snel lerende hond die alle commando’s in het spaans kende en vanzelfsprekend nu in het nederlands, maar het spaans is ze echt nog niet vergeten. Ik hoefde haar het zitten, enz. niet bij te brengen want ze deed het vanzelf als ik het aangaf en ze luistert heel erg goed.   Ik vermoed dat ze dit geleerd heeft van de medewerkers van Ace Shin of misschien van haar ex-baas. Verder alle lof voor Ace Shin dat ze aan de honden alle tijd besteden met veel kennis van zaken verzorgen, beter maken en onderbrengen en vooral dat ze kontakt blijven houden met de adoptanten want dat is ook heel belangrijk. Wij zijn in ieder geval dol op haar ze is heel aanhankelijk en trouw. Nogmaals een dikke duim voor alle Ace-Shin medewerkers en vrijwilligers jullie doen fantastisch werk. Dat ik snel kontakt had met Shana is te danken aan het lijstje van spaanse commando’s die ik even op internet had opgezocht, zoals zit, hier, blijf, naast, volg, vrij, braaf, blaf.
 
www. kluifje.com/HONDENTAAL/htm.
Hier staan honden commando’s in alle talen. Daardoor heb je toch al een klein beetje kontakt als je ze alvast in het begin benaderd in hun eigen taal. Ik vond het in ieder geval erg leuk dat ze er meteen op reageerde en zo langzamerhand ben ik overgegaan op Nederlands  die taal kent ze nu vanzelfsprekend ook. Dus eigenlijk is ze tweetalig want als ze soms niet meteen reageert als ik roep dan zeg ik het weer eens in het Spaans om te zien of ze het nog weet en ja hoor ze weet het nog.
 
Dit was het dan.
 
Met vriendelijke groet,
 
Alma Munnink








Geen opmerkingen:

Een reactie posten