vrijdag 28 april 2017

Vrijwilliger, zoveel meer dan een woord.

7 jaar terug vertrok ik voor een klein avontuur naar een onbekend asiel in het zuiden van Spanje, het bleek een leerzame, dankbare, prachtige 2 weken te worden. Vanaf dan had ik adoptiehonden op afstand, aangezien ik zelf geen hond kon hebben, Maries hield me altijd van elke hond perfect op de hoogte.
De situatie wijzigde en ik adopteerde mijn eerste SHIN hond, dan kwam er een tweede, een derde (die spijtig genoeg een leven lang haar jager diende en maar een paar maanden kon genieten van het ware hondenleven) en uiteindelijk een vierde maar altijd waren er adoptiehonden op afstand en dan was er Queso...
De mail kwam van Maries dat Queso zijn gouden mand had gevonden en ik zond, zoals altijd, een mailtje naar de adoptanten. Ik kreeg een hartelijk antwoord en stuurde terug, ik kreeg opnieuw een mail en stuurde terug. Stilaan werd er een band opgebouwd en ontmoette ik Queso en zijn baasjes in het echt op de SHIN dag. Ik werd uitgenodigd tijdens hun vakantie en er volgden nog vele mails. Deze paasvakantie mocht ik opnieuw een avondje langskomen tijdens hun vakantie aan zee en het was terug een hartelijke avond!
Danielle en Jean, 2 schatten van mensen met een hart voor dieren. Hun roedel bestaat uit Molly (Jack Russel) aanvulling van Danielle, Molly is een Boerenfox!  , het enige België en ook meisje van de roedel, een lieve oude brompot
😊
Dan is er natuurlijk mooie, zwarte Queso, een bon vivant, neemt het leven zoals het komt, een lieve schat. Nummer 3 in rij: Babel, ook een bruingestroomde Spanjaard, hij heeft jarenlang in een asiel daar gezeten. Echt onbegrijpelijk want hij is zo knap, zo lief en zo braaf! Hij kreeg gelukkig de kans van Danielle en Jean om een huishond te worden en wat is hij er zo in geslaagd, zo zie je maar: het ligt nooit aan de hond maar aan de mensen die de hond omringen. En laatste in rij is opnieuw een SHIN'er: Huggo. Vergis je niet in deze Bodeguero, hij heeft misschien een pootje minder, maar energie en liefde (vooral voor zijn tennisbal) ten over!
Ik ben vrijwilliger bij SHIN/ACE en ben daar ultrafier op, 'onze' honden en katten krijgen de kansen die ze zo verdienen! En ik? Ik krijg er gratis en voor niets vrienden bij, mensen die me nauw aan het hart liggen, zoals Danielle en Jean, en dat allemaal dankzij deze vierpotige schatten!











1 opmerking:

  1. ben er trots op dat wij in onze familie allemaal adoptiediertjes hebben zo zie je maar don't shop adopt mijn meisjes gaan graag op zondag spelen met molly queso babel en lieve huggo zo snel als de wind ondanks zijn drie pootjes het zijn neven en nichtjes van laika en noor en dan hebben we nog cookie en cox van de andere zus allemaal gelukkige woefkes de mijne zijn de grootste twee spaanse galgo meiden die zo graag met de kleintjes spelen we komen ook allemaal bij elkaar met kerstfeest verjaardagsfeestjes zo gezellig doe vooral voort met jullie goede werk jullie zijn onmisbaar voor deze schatjes wij adopteren maar jullie vinden ze beschermen ze verzorgen ze jullie zijn heel hard nodig jullie zijn allemaal engelen dikke kussen

    BeantwoordenVerwijderen