zaterdag 19 november 2016

Een wijze les van je hond!

Ik ben je hond! ( auteur onbekend )
Ik ben je hond en ik wil dit aan je kwijt: Ik weet dat mensen een stressvol leven hebben. Je hebt een baan en misschien heb je kinderen die je moet opvoeden. Je lijkt altijd haast te hebben, en je vergeet vaak om de tijd te nemen om echt te genieten van het leven.
Kijk eens goed naar mij. Zie je hoe mijn grote bruine ogen naar je terugkijken? Mijn blik wordt wat minder helder als ik ouder wordt. Ik begin grijze haren rond mijn zachte snuit te krijgen. Ik kan de liefde in je ogen zien.
Wat zie je in de mijne? Kun je mijn ziel zien? Iemand die meer dan wie dan ook op deze aarde van je houdt? Iemand die je alles vergeeft, en alleen maar bij je wilt zijn?
Dit is alles wat ik vraag: dat je af en toe wat tijd met me doorbrengt, al is het maar een paar minuten. Vaak lijkt het erop dat op je scherm kijkt naar bijvoorbeeld andere honden, die al zijn overleden.
Soms sterven we te vroeg en te snel en dat breekt je hart. Soms worden we zo langzaam ouder dat je het niet eens merkt. Ondanks mijn vochtige ogen en grijze neus, zal ik nooit stoppen om van je te houden.
Ik kan morgen of volgende week er niet meer zijn. Op een dag heb je meer verdriet om mij dan dat je voor mogelijk had gehouden en zul je wensen dat je nog één dag met mij kon doorbrengen.
Maar vandaag ben ik hier, kom dus even bij me zitten en laten we van elkaar genieten.
Praat niet tegen me alsof je mijn leraar bent, maar zoals ik ben, een levende ziel. Aai mijn vacht, kijk me in de ogen en praat met me.
Je wilt je leven delen met iemand om je gevoelens en herinneringen te delen, nou hier ben ik!
Ik ben een hond, een levend wezen. Ik voel en zie het verschil tussen de verschillende karakters bij mensen. Ik zie je niet alleen als een hond op twee poten – Ik weet wie jij bent. Je bent een mens en ondanks je eigenaardigheden hou ik van je.
Kom gewoon even bij mij op de grond zitten. Stap in mijn wereld. Kijk me in de ogen en fluister in mijn oren. Spreek vanuit je hart en laat me je echt leren kennen. Het leven is te kort.
Dus alsjeblieft … Kom bij me zitten en geniet van de mooie momenten die we samen hebben.
Ik hou van je.
Je hond

Geen opmerkingen:

Een reactie posten