vrijdag 18 november 2016

Een hondje dat je altijd bij blijft.

Hallo lieve dierenvrienden..
Ik vraag me af, hebben jullie dat ook,  dat juist dat ene hondje in jullie geheugen gegrift blijft staan, in mijn geval is dat Jimmy, mijn tweede Cockertje.
Jimmy, die ik als pupje heb gekregen, een mooi blauwschimmeltje, terwijl ik eerder nog zo tegen mezelf zei, ik never nooit een Cocker weer, dit naar aanleiding van mijn eerste Cocker, een rode, die ik na vele bijtwonden en wat al  niet helaas na vijf jaar  moest laten inslapen op het moment dat ie een infectie kreeg aan zijn tussenlippen, die moest ik dus 2x per dag insmeren met zalf…., nou had net zo goed in een leeuwenkuil kunnen zitten…
Maar goed, toch een Cockertje wederom, na 2 jaar kreeg ie er een vriendje bij, Joris, die helaas op 9-jarige leeftijd is overleden…
En Jimmy, mijn klein dapper Cockertje, is ondanks zijn ziekte van Cushing toch nog 16 jaar geworden, hij is dus er allang  niet meer, maar toch, nu het weer eerder donker is heb ik altijd nog een lantaarntje in de tuin, doe ik dan een waxine lichtje in en het is nog steeds Jimmy zijn lampje.
Net als het bedje toen voor hem gemaakt waar mijn Cockerbende nu op ligt, het is nog steeds Jimmy zijn bedje…
En, nu mijn oudste, Jo, ook zo langzamerhand minder word, gaan mijn gedachten weer terug naar die tijd..
Jimmy, die gedurende het wandelen ineens linksomkeert ging richting de auto, hij had er genoeg van!
Hetzelfde bemerk ik nu bij Jo, die ineens ook er zat van is en richting auto gaat…
Jimmy heeft toen nog genoten van de kerstboom en Oud en Nieuwjaarsdag, de dag daarna was het voor hem over en uit…
Ik hoop van ganser harte dat Jo ook nog een mooie tijd mag hebben, daarbij, ik gun het mezelf ook een klein beetje…Bijgevoegd nog een foto van Jimmy met zijn jasje aan door mij gemaakt van mijn oude bodywarmer,omdat het toen zo koud was…
Lieve groeten van mij en de drie Spanieltjes, Jo, Jody en Marie-Sol..

Tieske Nieland.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten