maandag 5 september 2016

Uit het dagboek van M&M

Amaaai, ’t was me gisteren het dagje wel!
Onze tweevoeters stonden te springen en te dansen. Zij waren duidelijk blij dat we naar de SHIN-dag in Zoersel gingen.
En zij blij, wij ook blij en we hebben dan maar mee staan springen en dansen.
Eigenlijk wisten we helemaal niet waar het over ging.
Maar toen we in Zoersel aankwamen vielen ons oogskens bijna uit ons koppekens van verbazing!
Jongens, we hebben in ons leven al veel viervoeters gezien, maar zooooveel?!
En tweevoeters!...... een massa!!
Dien ouwe Léon vergat op slag dat hij aan zijn ‘oud en wijs’ imago moest denken. Gelijk een jonge pup begroette en besnuffelde hij wild alle viervoeters die hij tegenkwam... zo’n paar honderd. Zijn enthousiasme heeft zijne tweevoeter aan de andere kant van de lijn een ‘tenniselleboog’ bezorgd.

Maaike: “Ons Maatke heeft alweer de flauwe uitgehangen. Die heeft het niet zo op met vreemde tweevoeters. En altijd dat er iemand hem een vriendelijk aaitje wou geven ging hij de flauwe uithangen bij onze tweevoeter. En die speelt dat spelleke mee. Zo van: “och mijn klein ventje, kom maar bij mij.” Ja zo gaat hij dat nooit afleren, niwaar”

Maatke: “en gij dan, gij zou ook al eens een beetje socialer kunnen zijn tegen andere viervoeters. Als een viervoeter wat dicht bij jou komt is het van “grrr pas op kerel, ik mag dan wel kleiner zijn, maar ik ben een echte ‘bitch’.”

Voor we vertrokken zei onze tweevoeter: “Ik ben eens benieuwd hoeveel Bodegeuro’s wij vandaag zullen tegenkomen.”

Maaike: “De 1° Bodegeuro die we tegenkwamen was Mamen. Niet écht natuurlijk, maar op een papierken dat aan een omheining hing en waar we konden lezen dat Mamen, een knappe Bodeguero, eindelijk geadopteerd was. En Daarvoor hebben wij drie keer Hoera geroepen...hàrd.”

Maatke: “Toen we terug naar de uitgang liepen kwamen wij plots mijn reisgezel Tutti tegen. Wij zijn samen in één bench naar België gekomen. Dat was een blij weerzien en onze tweevoeters maakten meteen een klapke met mekaar.
Maar verder hebben we geen Bodeguero meer gezien.”

Maaike: “Ik vind dat stom, want wij, Bodeguero’s zijn echt fantastisch!”

Maatke: “Wat ik zo stom vindt is dat onze tweevoeter de hele tijd met haar fototoestel op hare buik heeft rondgelopen en geen enkele foto heeft gemaakt!”

Maaike: “dat kon toch niet, vent. Onze tweevoeters hadden hun handen vol aan ons.”

Maatke: “Dat ze dan maar die foto opstuurt van ‘net terug thuis’ waar we het lekkere lamsvlees kregen dat we in Zoersel hadden gekregen.”

Tweevoeter:......”en bij deze dan.....”



Geen opmerkingen:

Een reactie posten