dinsdag 30 augustus 2016

Lupy

Ik heb hem sinds 12 april & hij is geweldig!! Lief, enthousiast, een goede slaper als ik mijn focus niet op hem kan richten & hij luistert erggggg goed! Naar iedereen is hij fantastisch & werkelijk waar, ik ben zo verbaasd over zijn geweldige karakter!! Zelfs naar grote en kleine honden & katten is hij lief!
Ik heb hem via ACE (animal care espania) & ben onlangs ook de plekken wezen bezoeken waar hij heeft gezeten om zijn achtergrond iets beter te begrijpen. Eerst leefde hij op straat, toen kwam hij in een dodencelstation & daar heeft ACE hem weg gehaald met 20 andere honden op dat moment & naar ACE in los barios gebracht, eind augustus 2015. Toen hij daar aankwam bij ACE, waren zijn oortjes al kapot & waardoor exact blijft een raadsel.
Vervolgens is hij bij ACE daar eind maart in de nacht aangevallen door de honden van daar, & waarom blijft onduidelijk, wat ook al bijna zijn dood werd. Na de aanval is hij naar een ander asiel in Mijas gegaan, om te voorkomen dat er nog een aanval zou komen in Los Barios. Super gehandeld van ACE dus!
Dat was ook het moment dat ik zijn vrolijke video's van een half jaar terug zag (door zusje Wendy de Haas)& interesse toonde, waarna ik hoorde dat hij eigenlijk al naar een ander gezin zou gaan, maar die wilde hem niet meer vanwege de aanval, zijn tig hechtigen, (welke waarschijnlijk blijvende "schoonheids" schade zou hebben op zijn lijf) & de gedragsproblemen die erbij zouden kunnen.. komen.
Hun afwijzende keuze was mijn geluk!!! ๐Ÿ˜ŠIk wilde lupy (zijn oorspronkelijke naam van ace) al vw tig redenen & toen ik dit hoorde, was ik nog meer overtuigd dat hij bij mij meer dan welkom was & gek genoeg, ben ik (itt de andere mensen met interesse in hem) juist totaal niet bang geweest voor zijn blijvende schade. Hij oogde zo enthousiast & sterk op de eerste video, met zijn al gescheurde oortjes, dusss waarom zou die bijna dodelijke aanval hem nog extra veranderen...? Hij heeft op straat wsl veel meer meegemaakt & tjaaaa... Whats new?;) Ik dacht dus, komt met tijd & liefde wel goed.
Achteraf zeer terecht, want Jupy heeft alles geweldig gedaan & inmiddels zit hij zonder extra littekens van de aanval & eerder was hij heel bang voor vrachtwagens & scooters & nu.. gaat hij achter mijn benen zitten zodra we bijv oversteken bij een straat, geen paniek meer & super schattig dat hij mij voldoende vertrouwd om te zorgen dat alles goed komt. Echt super!!!!❤๐Ÿ‘๐ŸŒž

Zo gek op hem & trots op hem! Het leukste, hij gaat mee naar mijn logopedie praktijk & ook daar is iedereen gek op hem! Hij zit braaf te wachten tot mijn pauzes & stelt kleine kinderen gerust als ze de logopedie spannend vinden. Zijn ze allergisch dan zit hij in de apotheek, waar iedereen ook stapelgek op hem is. Ofwel: super, ik hou van hem!❤๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘


Geen opmerkingen:

Een reactie posten