maandag 23 mei 2016

Chica (voorheen Do)

Hallo lieve mensen,
Ik ben Chica. In Spanje heette ik Do maar mijn vrouwtje heeft me Chica genoemd omdat ik een Spaans meisje ben. 7 Februari dit jaar haalde ze me op van Schiphol. De mensen die zo lief waren om me in het vliegtuig mee te nemen konden maar moeilijk afscheid van me nemen. Ze hadden me graag zelf willen houden. Maar mijn nieuwe vrouwtje Marjolijn was blij met me dus dat ging niet door.

Ik woon nu in Haarlem, heb een huis met een tuintje en een kattenluik waar ik doorheen kan dus ik kan naar buiten wanneer ik wil. In mijn nieuwe huis wonen ook twee katten. Een langharig geval Ozzie en een soort Siamees Molly. Met Ozzie ben ik nu vriendjes, die miste zijn vorige hondenmaatje Saartje en wilde graag een nieuw vriendinnetje. Samen houden we in de vensterbank de buurt in de gaten. Molly woont nog steeds boven want ze vindt me veel te wild en ze is nou eenmaal niet erg sociaal. Dat ben ik wel en ik geef toe, een beetje al te enthousiast, maar ik bedoel het goed. Misschien went ze er aan, Marjolijn hoopt van wel.

Ik heb veel geleerd hier. Niet teveel blaffen, geen dingen kapotbijten en plasjes en zo mag ik niet in huis doen. Dat doe ik nu buiten. In het begin, als mijn vrouwtje me uitliet, gaf ze me een koekje als ik plaste dus toen wist ik dat dat de bedoeling was. Maar toen ik ging zitten en deed alsof omdat ik de koekjes zo lekker vond, trapte ze er niet in. Dus nu doe ik het maar zonder koekje.
Ik vind het heerlijk om in een huis te wonen en ik ben dol op mijn dekentje. Daar lig ik graag onder, dat geeft zo’n veilig gevoel. Iedereen in de buurt vindt mij aardig, vooral de kinderen, en regelmatig bellen ze aan of ze met me mogen wandelen. Met Marjolijn ga ik heerlijk naar de bossen of naar het strand en in de buurt is een hondenveldje waar ik ook los mag lopen. Daar ontmoette ik Jerry, ook een rescue hondje uit Barcelona, en nu mijn beste vriendje. De vrouwtjes gaan vaak samen met ons wandelen.

Ik ben heel blij dat ik naar Nederland mocht komen en hoop dat mijn vriendjes uit Mijas ook zo gelukkig worden.
Namens Chica

Marjolijn van Bilderbeek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten