vrijdag 29 april 2016

Maatke doet zijn beklag

“Macri” zeiden ze in Spanje -want dat was toen mijn naam- “Macri jij mag naar België vertrekken!”
Ik was natuurlijk heel content want ik had al gehoord dat het daar goed van eten en drinken is.
Maar wist ik veel dat ze met ‘België’ eigenlijk de ‘Noordpool’ bedoelden.
Zo koud, zo nat, zo’n koude wind!
Er is hier zelfs een Narwal aangespoeld, en die leven alleen waar het erg koud is, voila.... dat is het bewijs!
Nu moet ik toegeven, het is hier niet slecht. Ik heb hier een warme nest, een toffe zus en mijn tweevoeters geven mij lekker eten en ze vinden mij heel lief en we knuffelen veel met elkaar en zus Maaike.
Dat zou nu toch genoeg moeten zijn voor hen, nietwaar?

Maar neen!
Nu verlangen ze van mij dat ik in die natte regen en wind mijn plasjes buiten ga doen. Dat is toch onaanvaardbaar!
Ze moeten niet klagen want ik ben een gentleman en zal nooit ofte nimmer mijn grote boodschappen binnen doen. Dan trotseer ik wél die vreselijke koude.
Soms begrijp ik hen toch niet zo goed hoor.
Wanneer de zon er even door kom doe ik mijn plasjes in de tuin. Dan gaan mijn tweevoeters zowat uit de bol van plezier.
Wanneer ik echter langs de verkeerde kant van de tuindeur mijn plasje doe, dan is het van “Foéi” en komen ze daar af met een stinkende vod!
Ik maak me wel tijdig uit de voeten, hoor.
Ik weet dat ze dat niet leuk vinden, maar dan moeten ze er maar voor zorgen dat de zon gaat schijnen.
Gisteren heb ik het binnen droog gehouden, hà ja, het zonneke scheen af en aan en dan is er hoegenaamd geen probleem.
Maar deze ochtend was het nog zo donker en koud en heb ik mijn plas maar in de eetkamer gedaan. 
Het zal wel weer van “Foéi” worden als mijn tweevoeter naar beneden komt maar dat moet dan maar.

Mijn tweevoeter heeft enkele dagen geleden aan de vrienden van de Ace club om anti-pipi tips gevraagd. 
Zélf vind ik dat er fameus over hoor.
Maar er hebben tweevoeters op gereageerd, en daar is die van ons blij om.
Maar, 0, gruwel der gruwelen, er was er zelfs eentje bij die sprak over ‘pampers’!!!
Pampers?!?.......voor mij!!!! MOI!!! NEVER!!!
Daar zal ik mij met poot en tand tegen verzetten. Dan zal de revolutie hiér uitbreken.
Zodra ik die vreselijke tip vernam ben ik op een drafje naar mijn zus Maaike gelopen en haar alles verteld. 
Zij is dan een klapke gaan doen met onze tweevoeter en het gevaar is nu geweken.
Ze beginnen hier te snappen dat de grote schuldige de klimaatverandering is.

Ik hoop nu uit de grond van mijn hondenhart dat het eens eindelijk een zonnige lente gaat worden, dan ben ik blij en....ik blij, mijn tweevoeters ook blij!
Oh, ja, ik mag niet vergeten om te vertellen dat gisteren een vijandelijke duif een bom gedropt heeft, net op Maaike haar kopke! Als die nog eens in de tuin komt dan GRrrrrrrrrr!

Tot wederenschrijfs,

Knuf en snuf van M&M

 Maaike fluistert: „Maar neen jongen, ze gaan u gene pamper aandoen!"

Maatke: „Slaapwel zus!"
Maaike: „Slaapwel, broer….maar probeer eens wat minder te snurken."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten