zondag 6 maart 2016

Valentina (Tina)

Vandaag precies een jaar geleden kwamen we met Valentina terug uit Spanje.  We hebben Tina toen zelf opgehaald bij Ace.


Ze is een superlieve hond. Wij zijn echt een team samen. Ik ben ook echt het baasje voor haar, en ze is erg aan mij gehecht en ik aan haar. Ze blijft buiten ook bijna altijd in mijn buurt. Behalve als er fazanten in het park zitten, dat vind ze wel heel leuk om ze op te jagen. Maar binnen 5 minuten is ze altijd weer terug. Binnen is ze rustig. Af en toe lekker wild met de bal spelen vind ze heerlijk maar als ik geen zin meer heb, gaat ze slapen. Visite is ook geen probleem. iedereen word vriendelijk gegroet. En een huis vol mensen vind ze alleen maar gezellig. 
Tina gaat ook vaak mee naar mijn werk. Ik ben massagetherapeut. Mensen worden vriendelijk begroet en als ik ga masseren gaat ze slapen.
Haar angst voor vrachtwagen, bussen en tractoren is ook heel veel minder nu. Ze maakt wel altijd oogcontact als er 1 passeert en dan ziet ze dat het goed is en loopt gewoon door.. 

Buiten in het contact met andere honden is het wat wisselend. 
Als ik naar het polderpark ga, op 5 minuten met de auto hier vandaan is er nooit een probleem, ook nooit geweest. Met elke hond gaat het goed. Ze gaat er kwispelend op af. De mensen die er lopen kijkt ze niet eens naar.
Maar op de plekken wat dichter bij huis gaat het niet altijd helemaal goed. Er is een voetpad achter mijn huis waar veel mensen hun hond uitlaten. Als Tina aan de riem zit wil ze nog wel eens hysterisch gaan blaffen naar andere honden, Ze raakt dan erg overprikkelt. Hier hebben we hard aan gewerkt en het gaat al zoveel beter. Er zijn nu nog maar een paar honden waar ze tegen blaft. Vaak zijn het dan honden die zelf beginnen met blaffen en angstig of dominant gedrag vertonen.
Ik ga binnenkort naar een honden gedragstherapeut om te kijken of we hier verandering in kunnen brengen.

We zijn heel blij met onze Tina. Ze is een geweldige hond! We danken Ace dan ook voor de goede opvang, begeleiding en heel goede nazorg! Geweldig werk wat jullie doen.
We blijven jullie steunen.

Groetjes Jolanda Snelleman





IMG_2364.JPG wordt weergegeven





Geen opmerkingen:

Een reactie posten