zaterdag 19 december 2015

Ayla vh ACE Damante

Goede morgen, ik ben Ayla, de nieuwe aanwinst van mijn vrouwtje
Angelique. Ik ben gisterenavond aangekomen vanuit Spanje en vond de hele
reis overweldigend. In België aangekomen werd ik opgehaald door mijn
nieuwe vrouwtje(s) en vond het spannend om zonder bench de auto in en
uit te gaan. Thuis heb ik kennis gemaakt met mijn adoptie zus Madi die
me buiten iig al heel leuk vond. Binnen moest ik even rondkijken en heb
ik mijn Labrador aard meteen laten zien want Madi had haar brokjes nog
niet op en ze had wat gemorst op de grond, dus ben maar gaan stofzuigen.
Mijn vrouwtje had me Kliko willen noemen maar was niet zeker of ik na
een leven op water en brood nog wel een echte lab was. Ja hoor! Ik kan
zelfs met mijn poten op de aanrecht komen om te speuren naar kruimels,
kreeg mijn tong bijna in de koffiebeker van mijn vrouwtje want leek me
erg lekker wat zij dronk en bij die zwarte snoepjes op de salontafel kan
ik ook goed bij. Wat heb ik in 1 nacht al geleerd wat niet eetbaar is:
noppenfolie (vrouwtje wist zelfs niet dat ze dat ergens had liggen),
prullen uit de prullenbak, ingepakte kadootjes, etc. Ik was eerst een
beetje onder de indruk maar toen eenmaal Madi en mijn vrouwtje wilden
gaan slapen werd ik net een beetje vrolijk en wilde graag spelen. Madi
werd steeds bozer en gromde naar me … Ze vond het misschien niet zo
leuk dat ik wat drukker werd en ook aandacht van het vrouwtje wilde.
Toen ik het spelletje ontdekt had van heen en terug door de lamellen
lopen - Madi kon niet eens zien dat ik het was – sloeg ze zomaar door.
Daarop werd mijn vrouwtje zo boos op ons allebei dat we allebei onder de
indruk waren en maar rustig zijn gaan slapen. Toen was het goed.
Vanochtend mijn 1e wandeling gemaakt, en super braaf naast mijn vrouwtje
gelopen, andere honden genegeerd en Madi op mijn gemakje gevolgd. Na een
lekker ontbijt (mag schijnbaar maar uit 1 bak eten), lekker geknuffeld
en toen ontdekte ik overal speelgoed. Ik heb het vrouwtje heel erg aan
het lachen gemaakt met mijn capriolen met alle knuffels en ik kan al
goed apporteren. Ben ook in de vijver “gevallen” en kreeg daarna
zo’n lekkere handdoek massage dat ik denk dat ik dit vaker ga doen.
Het is iig ook lekker drinkwater.

Zover mijn 1e momenten – mijn nieuwe thuis bevalt al heel goed, en
zowel mijn vrouwtje als Madi vinden me volgens mij al erg leuk. Benieuwd
wat ik allemaal nog ga leren, naast wat Nederlandse woordjes. Zo hoor ik
veel “opvoeden” … eens zien wat dat betekent J

Gr,

Angelique






Geen opmerkingen:

Een reactie posten