zondag 12 juli 2015

Peppi

Zoals iedere hondeneigenaar zal zeggen over zijn/haar eigen hond........Peppi is een superhond!! Dagelijks vraag ik mij af waarom zo'n lief beestje in een dodingsstation heeft gezeten. Vonden zijn vorige eigenaren hem niet lief genoeg? Hoe is het mogelijk!! Pep is ongelooflijk braaf, lief, hij heeft echt humor. Er is tot nu toe nog geen dag geweest waar ik niet om hem heb gelachen. Hij doet geen vlieg kwaad.
9 April heb ik, na een lange dag wachten vanwege stakingen in Frankrijk, eindelijk Pep in mijn armen kunnen sluiten. De eerste 2 weken waren voor Pep enorm wennen, alles leek wel nieuw voor hem te zijn: fietsers, scooters, de tram, invalidenauto's, kinderwagens, rollators, mensen op skeelers, skateboarders, mensen met wandelstokken of krukken. Alles was spannend en eng dus er moest even kort tegen geblaft worden. Zelfs tegen de etalagepoppen! Maar nu loopt hij trots over straat, vindt het erg leuk om met de tram of de bus te reizen en zit regelmatig in zijn mandje voorop mijn fiets.
Op mijn werk zijn ze helemaal gek van Pep. Ik werk met jongeren met een licht verstandelijke beperking en de zij komen altijd even langs om Pep een knuffel te geven. Samen met een aantal jongeren hebben Pep en ik al mooie wandelingen gemaakt in het Westerpark. Pep heeft een positieve uitwerking op de jongeren, ze moeten altijd om hem lachen, worden ontspannen van hem. Ook met mijn collega's gaat het goed.
Pep vindt naar buiten gaan heel erg fijn, hij wordt er echt vrolijk van. Maar het allerleukste vindt hij rennen met de grote honden. Hij daagt ze echt uit om te gaan rennen en ik moet bekennen, hij rent ze er makkelijk uit. Pep heeft een hele goede sprint!! Na een goede wandeling in het Amsterdamse bos, langs het strand of in het Westerpark kan hij heerlijk languit slapen op de bank.
Pep heeft veel belangstelling van voorbijgangers, mensen stoppen om foto's van hem te maken, er wordt mij regelmatig gevraagd wat voor een ras het is en dat hij er zo superleuk uitziet. Mensen worden echt vrolijk van hem, er wordt vaak naar hem gelachen. Ook mijn vrienden en mijn ouders blijven aangeven dat het zo'n superhond is!!


Veel liefs, Saskia en Peppi




Geen opmerkingen:

Een reactie posten