maandag 4 mei 2015

Rodie, Kan je hem a.u.b. niet laten sterven

Het was enkele weken geleden toen we in het dodenstation waren, we al heel wat hondjes gered hadden en bijna weggingen, toen een van de werkende 'mensen' me daar vroeg om even met hem mee te gaan!
Hij ging naar kooi 131. Ik zal het nooit vergeten: een vriendelijke kruising herder gaf de man een pootje, een zitje en een likje. Kan je hem a.u.b. redden? Ik had hem al lang moeten weggebracht hebben voor euthanasie, maar ik kan het niet over mijn hart krijgen. Het is echt een goede hond, maar nu is zijn tijd echt op. Ze gaan reclameren! Natuurlijk heb ik hem meegenomen, even opgeplooid, een beetje en toch nog bij de anderen gestopt! Even tanden bijten, jongen - en je bent veilig, want we zaten als altijd als we daar naartoe gaan, een beetje VOL!  Als de nood het hoogst is, …
Rodie is dus echt een topper: vriendelijk, lief, sociaal, speels en bovenal oneindig dankbaar.
Rodie wist met zijn 'ZIJN' zelfs een man die alle dagen honden het leven ontnam en hen naar de dodenkamer brengt tot andere gedachten te brengen! Hij wist door zijn lieve karakter zijn leven een verlenging te geven, de man te vermurwen - en het lukte. Wij namen hem mee en daar hebben we nog geen minuut spijt van gehad.
We denken dat hij een kruising is van een mastin met een herder. Mooi om zien ook, maar zijn lieve karakter is wel het mooist van al.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten