maandag 9 februari 2015

Fay's eerste jaar

Mijn eerste jaar in mijn ‘Gouden Mandje’, nou ja, vergeet dat mandje maar, mijn baasjes bed van 1.80 x
2.00 ligt toch echt wel veel lekkerder!
Mijn naam is Fay, vroeger heette ik Salsa. Mijn mama vond Fay leuker dus nu heet ik Fay. Het is vandaag,
9 februari 2015, precies 1 jaar geleden dat ik op Schiphol aankwam, ik was een verjaardagscadeautje
voor mijn mama (van haar zusje Ellen!) en toevallig was mijn mama op die dag, 9 februari, ook echt
jarig! Dus het was echt feest. Behalve voor mij dan… Ik kwam aan op Schiphol en ik was zo moe! En bang
ook. Ik liep op iedereen af behalve op mijn mama. Dat vond ze niet zo leuk. Toen vond ik iedereen
leuker dan haar en nu is dat helemaal anders! Nu vind ik bijna niemand leuk behalve haar! Toen we bij
Schiphol weg reden gingen we naar het Vondelpark. Daar was mama’s vriendin Rebecca (aan wie ik te
danken heb dat ik hier ben want zij zag mijn foto op internet en dacht, dat is een leuke hond voor
Esther, mijn mama) met mijn nieuwe zus Nikki, ook een Spaans hondje van Ace en ze lijkt sprekend op
mij! (Echt zo grappig want alle kinderen in de buurt zeggen kijk, daar heb je de tweeling hondjes weer!)
Mama en haar vriendin Rebecca vonden het belangrijk dat ik op een goede manier en op neutraal terrein
kennis met mijn nieuwe zus Nikki zou maken. Ik weet niet waar ze bang voor waren want Nikki en ik
werden direct de allerbeste vriendjes! Partners in crime zelfs! Nu is het alweer een jaar later. Wat is er
veel gebeurd in dit jaar! Zo moest ik ineens naar school!!!! We gaan naar een Hondenschool zei mama en
ik dacht wat??? In het begin vond ik dit helemaal niet leuk! Ik vond alles en iedereen erg eng en vooral de
andere honden vond ik niet leuk. Wel leerde ik heel snel en zei mama tegen de juf: ik ben een trotse
mama! Nu ben ik zelfs zover dat ik hartstikke blij ben om naar school te mogen gaan! Ik begin zelfs te
piepen van blijdschap als ik zie dat ik weer over alle hindernissen mag rennen en springen! Mijn zus Nikki
is een reddingshond (echt heel stoer voor zo’n kleine hond!) en ze is pas begonnen met een nieuwe
cursus speurhond. Zij is daar heel goed in. Ik ga het ook proberen maar ik denk niet dat ik dat leuk zal
vinden, ik ben veel te snel afgeleid door alles wat beweegt. Ook vind ik konijnen en vogels veel
interessanter dan mensen zoeken! Dus ik blijf maar lekker Agility doen denk ik. Ik woon heel leuk. Helaas
stond er geen gouden mand voor me maar een zwarte waardoor ik toch maar voor haar bed koos ;-) Ook
duurde het heel lang voordat ik zindelijk was. Ajax had een nieuwe sponsor! Nu gaat het wel heel goed
hoor, ik weet nu dat ik alles buiten moet doen! Ik ben nu een hele grote fan van het strand! De eerste
paar keer dat ik naar het strand ging vond ik er niets aan, al dat zand en water, bah! Nu kan ik niet
wachten om lekker te kunnen gaan rennen op het strand (vooral achter de zeemeeuwen!) Ook ren ik heel
graag achter de bal aan maar ben ik jammer genoeg nog niet zo snel als mijn zus Nikki. Toch ben ik soms
slimmer want ik loop vaak al een eind vooruit zodat ik de bal als eerste heb! Maar ik ben al een paar kilo
afgevallen en ik merk dat ik steeds sneller word! Ook ren ik graag mee naast de fiets! Het wordt alleen
gevaarlijk als ik een kat of vogel zie want dan trek ik mama bijna van de fiets af. Hier moet ik dus nog op
oefenen. Eigenlijk ben ik wel een hele lieve hond (en dat weet ik omdat mama heel vaak zegt dat ze zo
blij met me is). Ok, niet dat ik altijd lief ben hoor, zo sloop ik heel graag dingen en mijn mama heeft 4
honden gehad maar nog nooit zo’n slopertje als ik hoor ik haar vaak zeggen. Ook ben ik heel gemeen
tegen katten… Soms ben ik buiten ook niet lief voor andere honden… Ik vind het heel grappig om te gaan
blaffen naar andere honden en Nikki doet nu ook gezellig met me mee. Mama wordt dan heel boos maar
wij vinden het wel grappig. Nu probeert ze ons af te leiden als ze andere honden ziet. Dit gaat best
goed, vooral als ze dit met leverworst doet! O ja, ik ben ook al drie keer op vakantie geweest! Twee
keer naar Schotland en een keer naar Wales. Ik moest wel lang achterin de auto zitten maar dat vond ik
helemaal niet erg! Ik paste me ook gelijk aan en vond de vakantiehuizen heel leuk! Ik pik dan ook gelijk
de lekkerste plaats op de bank voor de haard in! De bergen vind ik ook heel leuk! Wel heb ik laatst heel
erg lang vol spanning naar een grote groep herten staan kijken en wist niet wat ik moest doen. Ze waren
toch wel te groot om er op af te rennen... Regen vind ik trouwens helemaal niet leuk en zodra het
zonnetje schijnt liggen Nikki en ik ik er als eerste in! We blijven toch Spaans natuurlijk!
Dus, dit was mijn eerste jaar hier in Middelburg! Ik wilde jullie even laten weten dat het heel goed met
mij gaat en ik het hartstikke naar mijn zin heb! En jullie nog bedanken voor de 1,5 jaar dat jullie voor
mij gezorgd hebben!
Heel veel liefs van Fay!


In deze doos werd ik samen met twee andere hondjes (!) gevonden.
En moet je me nu zien!!!

Zie je, ik vond mama helemaal niet leuk!


Zelfs in de fietsmand zon ik graag!

Tuinieren vind ik ook heel leuk!

Mijn favoriete plek: het strand!
Ik ben het linker draakje…

Joepie, zon!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten