dinsdag 6 januari 2015

Chamilla

Wij hebben Chamilla op 11 september 2014 geadopteerd via de stichting ACE.
Wij hebben altijd honden gehad, maar toen ons laatste hondje overleed besloten we geen honden meer te nemen.
Naarmate de tijd verstreek begon het toch heel stil te worden in huis. En tijdens een avondje Google, stuitte ik op de site van ACE.
Ik zag daar de foto van Chamilla en was gelijk verkocht. Natuurlijk waren er nog veel meer lieve honden en natuurlijk had ik toch een schuldgevoel naar al die andere arme stakkertjes, maar ik had maar plaats voor 1.

Op 11  september gingen we haar van Schiphol afhalen. We moesten lang wachten, maar uiteindelijk werd ze binnengebracht. Ze zat boven op de benches van de andere honden.
Omdat ze zo licht was (4kilo) mocht ze op schoot in het vliegtuig. Ik schrok wel een beetje, want ze was enorm mager. Na alle formaliteiten namen we haar mee naar huis. Gewikkeld in een warme deken viel ze in slaap in mij armen achter in de auto op weg naar huis. Thuisgekomen was ze heel onwennig en heel onzeker, maar wel heel lief.

Inmiddels (4 maanden verder) is het een krachtige, stevige, grote, mooie hond geworden.
Ze straalt zelfverzekerdheid uit en is helemaal niet verlegen meer. Ze heeft een hoop 'praatjes' gekregen. Lekker ondeugend, maar nog steeds heel lief. In het begin was ze overal bang voor. Voor auto's, fietsen, winkelwagens, harde klappen of geluiden, maar nu valt dat reuze mee.
Elke week gaan we met haar naar de hondenspeeltuin. Ze vindt dit geweldig. Samen met ongeveer 70 andere puppies kan ze heerlijk ravotten in een omheind gebied, want ik durf haar nog niet echt los te laten. Dan is ze ook voor de rest van de dag uitgevloerd.

Ik neem haar overal mee naar toe. Naar mijn werk, vergaderingen, visite, vakantie en ze is zelfs uitgeroepen tot de mascotte van mijn werkgroep. Iedereen vindt haar zo leuk en lief.
Daarom wil ik als zij iets rustiger en ouder is meedoen met een project hier in de buurt, waarbij honden, ouderen bezoeken in bejaardentehuizen. De oudjes vinden dit helemaal geweldig. Zo doet Chamilla op haar beurt weer wat terug om ander blij te maken.

Dit was in het kort mij ervaring met de adoptie van mijn hond. Met dank aan ACE, voor de prima begeleiding. De informatie, het huisbezoek, de begeleiding op Schiphol, de nazorg. In een woord geweldig!!


Groetjes Marjan Gonsalvez



Geen opmerkingen:

Een reactie posten