maandag 5 januari 2015

Alois rust zacht

 Helaas slecht nieuws zo in begin van het nieuwe jaar. Alois is vanmorgen overleden. Hij had sinds veertien dagen ineens verlammingsverschijnselen aan zijn achterpoot. Dit verergerde heel snel. Hij was laatste dagen verlamd aan de gehele achterkant. Mijn dierenarts heeft foto's gemaakt, en dacht aan een tumor aan een zenuw in het ruggenmerg. In samenwerking met haar, heb ik besloten, dat het niet meer dierwaardig zou zijn voor Alois. Ik mis hem erg. Het was ook de heftigste begeleiding voor een dier in deze situatie. Alois was een hond, die alles accepteerde zoals het kwam, ook de verlamming. Hij bleef blij! Om dan zo een besluit te moeten nemen, komt hard aan. 
 
Groeten Gerrie Bakker Dingemans


2 opmerkingen:

  1. Beste Gerrie. In oktober kregen wij voor ons 3-jarig hondje Carlo ook het verschrikkelijke nieuws dat hij een ongeneeslijke tumor had. Hij had een kleine maand pijn in de nek. Maar de laatste dagen werd het echt ondraaglijk. Eerst werd aan een hernia gedacht. Maar na het resultaat van een scanner en een operatie werd duidelijk dat hij nooit meer zou genezen. De keuze die je dan moet maken is hartverscheurend. Maar een dier laten afzien wanneer er geen hulp meer kan baten is voor mij geen optie. De beslissing heeft onnoemelijk veel pijn gedaan maar nu, 3 maanden na zijn overlijden ben ik nog altijd blij dat ik de MOED heb gehad om deze beslissing te nemen.
    Ik wens jullie veel sterkte
    Tania

    BeantwoordenVerwijderen