vrijdag 5 december 2014

Vito vh Finde.

Naar aanleiding van de derde nazorg van Vito (ACE Finde – oktober 2013 geadopteerd) kregen we dit leuke verhaaltje met foto’s toegestuurd.

Hola Ace,


Of mijn baasje iets meer moeite moet doen om mij mee naar buiten te krijgen? Nou, ik doe er alles aan om niet naar buiten te gaan!

Ik ben namelijk een Spanjool en onder de 12 graden krijg je mij niet buiten. Ook mag het niet regen, waaien en hagelen. Nee, voor mij voldoet in deze tijd de tuin ook prima. Maar een rondje bos, strand of groot rondje lopen vind ik niet erg. Vooral bos is leuk, lekker plassen uitgraven tot ik zo vies van de modder ben dat ik nergens meer wit ben, is wel een hobby. Of op het strand golfjes pakken, want ben dan totaal gefixeerd op de golfjes en na 10 min ben ik dan ook wel aardig moe maar dan moet mijn baasje het weer verpesten en mij eruit halen. Ook ben ik een keertje los geschoten van de lijn, toen liet ik de baas merken dat los voor mij geen optie is, want ik trek dan mijn eigen plan en de baas kan dan mijn rug op. Net als te lang stilstaan geen optie is, want dan ga ik lekker piepen in de trant van ik wil doorlopen.


In huis ben ik nog steeds lomp al word ik wel iets rustiger. Ballen zijn nog steeds mijn lust en mijn leven. Mijn baas heeft een voorraad van wel 500 tennisballen op de kop getikt! Na het spelen met ballen is eten mijn tweede lust en mijn leven. Ik ben gelukkig qua eten net een vuilnisbak, ik eet gewoon alles. Soms kost het me een beetje moeite met ontdekken wat het is, maar ken ik het dan eet ik het.



 Ook vind ik het nog heerlijk om bij de baas te liggen. Ik lig dan ook helemaal in de "ik spring en hoe ik land lig ik" modus en geniet er dan zo lekker van. Ook ben ik lekker waaks, als de bel gaat blaf ik hard maar weet alleen niet waar naar toe. G​elukkig m​eestal​ bekend en goed volk. Al ve​r​trouw ik vreemden nog niet gelijk, maar bekenden vind ik helemaal geweldig. Met vreemden komt goed als ze de regel "geef mij de ruimte" aanhouden.

Ik kijk eerst rustig wat de situatie is en dan besluit ik wat ik doe. Maar krijg ik die ruimte niet, dan ga ik grommen, zo van van ga even 2 stappen achteruit graag.​
Dus alles gaat hier goed. En ik voel me helemaal thuis bij Joris en Carmen. Ook vind ik bij de oppas mijn kattenmiddag (1 middagje in de week zonder Carmen bij de oppas met de katten) lekker relaxed.
​​

saludos,
Vito (v.h. Finde​)



1 opmerking:

  1. Geweldig leuk om dit te lezen. Heel verstandig zoals jullie met het gedrag omgaan. Mensen leren afstand te houden wanneer een hond niet wenst aangehaald te worden, toppie !!

    BeantwoordenVerwijderen