vrijdag 10 oktober 2014

Even een klein verslagje van Alida's en Linda's bezoek aan de Refugio.

Wij kwamen daar  nadat er een vreselijke overstroming had plaats gevonden.
Alles vies, modderig en nat, daarbij waren ze de nieuwe riolering aan het leggen, graafwerkzaamheden.
Dus de heleboel lag open en wij moesten over de puinhopen naar de verschillende secties toe.
Maar daar gaven Linda en ik niets om, we kwamen uiteindelijk voor de honden.
Het was een hele emotionele ervaring, al die schatje achter de tralies en maar naar je blaffen en aandacht vragen. Sommige vrolijk aan andere kon je zien dat ze zo spoedig mogelijk daar weg wilden.
Linda en ik hebben vele oortjes schoon gemaakt en nog meer geknuffeld en zakken vol hondenkoekjes uitgedeeld.
De vrijwiligers doen wat ze kunnen en verzorgen alles wat ze tegen komen. proberen voor alle honden aandacht te hebben.
Ze werken keihard. Petje af.
 
Peter (hij woont in de buurt) heeft ons gehaald en gebracht en  heeft een rondleiding gegeven.
Ook konden wij op hem terug vallen als er iets was.
Wij vonden dat erg prettig, je komt er op bezoek en weet van niets.
Voor vele een uitkomst.
Op de terugweg hebben wij 4 honden en 1 kitten mee terug genomen. Op Eindhoven Airport stonden 5 adoptanten in spanning te wachtten.  
Linda en ik vonden het fijn dat wij de honden en kitten aan hun nieuwe baasjes konden overdragen. Eindelijk een warm mandje.
 
Al met al een hele belevenis, nogmaals heel emotioneel, zeker als er een man aan de poort met zijn hond staat en de hond wordt niet binnen gelaten omdat het VOL zit.
Ik zie het beestje nog staan, dat staat op mijn netvlies. heel zielig.
Maar ik weet ook dat ACE daar alles voor de honden doet, het is een geweldige organisatie.
Ik hoop in  de toekomst, indien mogelijk, ik er nog eens heen ga.
 
Ja, Linda en ik zijn in de Refugio verliefd geworden, neen, niet op een knappe Spaanse man maar op een aantal honden. Ze zijn schattig, mooi, lief, zielig, ze stalen onze harten.  Vele zullen nog lang in onze gedachten zijn
en wij hopen dat vele een mooie en warme toekomst tegemoet gaan.
 
Deze week in Cala Mijas hebben wij ook genoten van de prachtige omgeving en mooie steden, het prachtige weer en het schitterende appartement met tuintje.

Het was wel lopen, lopen en nog eens lopen, zullen wij maar zeggen dat het goed voor je body  was.
groeten van Linda en Alida










Geen opmerkingen:

Een reactie posten