zaterdag 9 augustus 2014

Update van Amy en Dana

Hier een kleine update van Amy en Dana.
 
Amy hebben we weer onder de hoede van af 19 febr.2011 en Dana van af 3 dec.2012.
Amy de hond met jacht instinct en de wat dominantere en Dana de kleinste laat het allemaal over zich heen komen.
Een geweldig koppel.Ik vraag mij altijd af of het geen familie van elkaar is.
Ze lijken op het eerste gezicht veel op elkaar
Ze liggen soms  precies  in de zelfde houding op de bank.
Of ze gaan lekker met de ruggen tegen elkaar liggen.
We genieten elke dag van hun.

Dana brengt je van alles,de bal wat een geluidje maakt
als het rolt is haar favoriet,dan nog een plastic kluif die ze op je voet legt om je uit te nodigen om met haar te spelen.
Wandelen is niet zo haar ding,korte wandelingen gaan wel maar dan moet het
wel niet regenen.
Ze ligt graag in de spaanse zon.. sorry nederlandse zon
Ze is nog onwennig naar vreemden toe, ze wil dan nog wel eens happen.
Of zij wordt bang als iemand achter ons loopt, dan komt er een hele hoge
piep toon uit haar keel en blijft ze telkens achter om kijken.
Als zij iets vreemds ziet gaat ze grommen.
Maar het is een koddig hondje echt een schat als ze voor je komt zitten
met haar kromme voor pootjes en ze kijkt je aan dan ben je verkocht.
 
Amy wandelt heel graag maar kunnen wij niet loslaten van wegen haar jacht
instinct. Als een pijl uit een boog is ze weg als ze ook maar iets ziet.
En het is te gevaarlijk hier om haar los te laten vanwege twee auto wegen die
hier in de buurt liggen.
Maar als het weer het toelaat gaan we zeker een uur wandelen met de lange
lijn zodat ze haar energie toch kwijt komt.
Van katten moet zij niets hebben, zij houdt onze tuin kat vrij. Vliegen worden
ook verjaagt.
 
Als wij op vakantie gaan de honden naar onze buren.Wij hebben nog een Groenendaeler die nu 16 JAAR is. ( twaalf jaar geleden uit het asiel gehaald).
Onze laatste vakantie was in juni toen hebben onze buurtjes de honden mee
genomen naar een fotograaf voor een foto reportage.
Dat was een complete verrassing.
Onze buren zijn ook gek op hun en Amy en Dana op de buren.
Als ik thuis kom van mijn werk gelijk met de buurman dan weten ze niet wie ze het eerste moeten begroeten.
 
Wij genieten elke dag van onze honden,ik kijk bijna elke dag op de site van ACE. En als ik zie hoeveel honden er zitten en er elke dag weer bij komen
denk ik het is dweilen met de kraan open.Maar zoals Fabiene zegt je kunt
niet alle honden van de wereld redden maar wel de wereld van een hond.
Dan denk ik,ik heb er twee gered en als ons oudje er niet meer is dan redden
wij weer een hondje.
Alle RESPECT voor het hele team in Spanje,sta er maar aan ik zou telkens weer het jankend het dodingsstation in gaan.
Jullie doen geweldig werk!!!!!!!!! Wij zien ons op de ACE dag.
Waar ik voor de vierde keer heen ga.
Ik verheug mij er alweer op.
Groetjes van Amy en Dana en Annette.








 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten