zondag 20 juli 2014

River, one year

Olla, River here!!!

Net als Chester heb ik het ook geschaft!
Eén jaar in Nederland, Dreifach hiep hiep hoera!!!

Kan me het afscheid in Malaga nog goed herinneren, 21 juli 2013 bracht Fabienne me naar de grote witte vogel. 
Wat een avontuur ik daar weer gestart had tjonge jonge. Eenmaal aangekomen wilde ik niet mee maar wie A zegt moet ook B zeggen en daar ging dat vogeltje dan. Tjoep de lucht in met Vanessa en mij,  auf nie mahls wiedersehen Espanja. Jaja ik ga er nooit meer terug!!




Toen de vogel moe werd bleken we in het verkeerde land te zijn. We waren in België geland terwijl we naar Nederland moesten. Dat heb ik weer!! Gelukkig had Nills  al gebeld en eenmaal door de douane stond mijn baasje samen met Chester me al op te wachten. 
Een hele maat groter is die Chester maar wel een goedzak hoor. Die vindt alles prima de sukkel, daar was ik al snel achter. Ik heb dus geen gebrek aan knoken, koekjes of lekkers. Dat was hiervoor wel anders.


Ik vindt het Nederlands wel een moeilijke taal hoor, heb dus ook niet meteen door wat er bedoelt wordt en dat geeft wel eens conflicten met de baas. Ik houd me gewoon van de domme of als ie zijn stem verheft dan doe ik wat doms en is iedereen weer gelukkig. Haha slim he!!
Verder heb ik het reuze naar mijn zin, veel vrienden gemaakt zoals Toepie en Michelle, Emma, Darko, Benni, Yrsa en Melody. En dan heb je Harley nog, de boef die op een poedel lijkt. Super vriendelijk en we rennen samen wat weg hoor. Kilometervreters noemen ze ons.  Harley gaat naar onze vriendin Jacqueline om meer boef te worden maar mij boeit dat niet. Wij blijven joggen samen hahaha. Op Chester kan ik echt bouwen, die is wel voor mij daar, ondanks dat ik hem vaak aan de oren trek en zijn knoken steel. 

Ik ben wel een langslaper en dat was in het begin wel lastig hoor. Chester zijn wekker staat op 7 uur in de morgen en ik moest maar mee naar buiten. Brrrrr en eindelijk na twee maanden kon ik blijven pitten. Ze doen maar die twee, maar mijn wekker gaat om half tien af!! Het geeft wel een hoop consternatie in de buurt hoor, Iedereen roept waar is die kleine? Ook zo’n discriminerende zin vindt ik dat, maar inmiddels weet iedereen het en wordt het geaccepteerd. ’s Zondags gaan we altijd voor een lange wandeling met Bennie, Darko en Meloy. Mijn peettante Rosie let dan op mij. Hoef ik de aandacht eens niet met Chester te delen.  ’s Middags komt Darko op bezoek tot in de late uurtjes, altijd leuk. Ik verheug me altijd op de zondag!

Iedere dag luister ik naar dogradio, een geweldige zender!!


Fabienne, Vanessa en Vivien en het hele team daar in Spanje nogmaals bedankt om mij over de streep te helpen om een enkeltje Nederland te bestellen. Zeker Vivien wil ik even apart vermelden want in haar hotel ben ik toch maar liefst twee weken geweest met een hoop lol. Schoenen en sokken verplaatsen vond ze leuk maar we hebben ook samen gezellig naar de televisie gekeken. Fun joh! En op kantoor bij Fabienne was ook leuk en Vanessa voor de goede zorg in de buik van de witte vogel. En als Pia er niet was geweest dan … en ook Nills voor de goede planning. Tjee er komt geen eind aan, gewoon iedereen bedankt, ik ga wandelen!!




In mijn fotoboek http://hongskloeb-carisborg.nl/gallery/album.php?album_id=2 vindt je meer foto’s.

Op na nog vele jaren hier!!

     Groetjes


       River



Geen opmerkingen:

Een reactie posten