maandag 3 maart 2014

Cooper (voorheen Roel)

Cooper is sinds 12 oktober 2013 bij ons. Na het overlijden van mijn vorige hond Puck (Jack Russell, bijna 16 geworden) ben ik na ca. een half jaar weer uit gaan kijken naar een nieuwe hond en na weken zoeken op internet kwam ik Cooper op de site van ACE tegen (in Spanje heette Cooper Roel). De foto's, het verhaal, en het filmpje dat gemaakt was door Viviane (opvanggezin in Belgie) spraken mij meteen aan. Na contact met Viviane gehad te hebben ben ik een week later met mijn ouders in België kennis gaan maken. Viviane heeft ons een en ander verteld en we zijn een stukje met Cooper gaan lopen. Al met al een fijne ervaring dus we hebben Viviane meteen laten weten dat wij Cooper erg graag zouden adopteren.
 
Een week later zijn Viviane en haar man hem komen brengen. Dat weekend heeft het alleen maar geregend, dus Cooper vond het op een gegeven moment niet meer zo leuk om weer uit te moeten ;-). Maar dat is helemaal goed gekomen. Ondertussen hebben we het eerste deel van de hondencursus achter de rug, daar deed hij het heel goed, alleen op commando "af" wil hij nog niet graag, maar wat wil je ook, met je Spaanse buikje in het koude natte gras... inmiddels gaat dat al steeds beter en gaan we hopelijk binnenkort met de 2e cursus beginnen.
 
Sinds ca. 6 weken laten we hem ook los in het bos en op de Soesterduinen (eerst nog alleen los op omheind veldje en verder aan lange longeerlijn in het bos) en dat gaat ook goed. Hij rent zich een slag in de rondte, vindt bijna alle honden leuk en gaat helemaal uit zijn dak zodra hij los kan lopen, een geweldig gezicht! Met ballen spelen vindt hij ook geweldig.
 
Cooper gaat mee naar mijn werk, en ook met de andere kantoorhond (Beau, kruising Herder/Labrador) kan hij het prima vinden. Cooper wil graag met hem spelen, daar is Beau niet zo voor in (hij snapt het gewoon niet zo), maar verder zijn het dikke vriendjes, ze liggen heerlijk tegen elkaar aan op de achterbank van de auto als ze samen op stap gaan om uitgelaten te worden tussen de middag.
 
Cooper is soms nog wel schrikachtig, met name van mensen die buiten stilstaan (mensen die alleen staan, mensen in groepjes zijn dan weer geen probleem, heel vreemd), en van bijvoorbeeld opvliegende plastic zakjes etc. Vuurwerk was dan weer niet echt een probleem gelukkig, met Oud en Nieuw.
 
Verder is hij heel aanhankelijk, ligt graag tegen je aan op de bank en is een grote knuffel! Ik had nooit gedacht dat ik na onze eerste hond weer zoveel van een andere hond zou kunnen houden, maar het kan :-). Viviane had niks teveel gezegd, het is een super lieve leuke hond! En alle lof voor ACE, de begeleiding was heel fijn en de nazorg voelt ook heel goed, jullie zijn echt begaan met hoe het verder gaat!
 





 
En hier nog een filmpje: klik hier

Groetjes Patricia en Cooper.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten