donderdag 27 maart 2014

Blimpy

BLIMPY.....Een hemelse hond die de hemel op aarde zoekt....
Ik ben gek van bodeguero's en maneto's maar af en toe kruist er eens een andere hond mijn pad waar ik op slag verliefd op word.... Blimpy is zo'n hond...

Deze lieve meid met haar
 speciale grijze kleur zit nu reeds lange tijd in het asiel en heeft dringend een lief baasje nodig. Toen Blimpy binnenkwam in de refugio was zij doodsbang voor mensen. Lange tijd liet ze zich niet benaderen en kroop ze weg in een hoekje. Zo gingen de weken en de maanden voorbij.... Blimpy in haar hok, enkel buiten als er schoongemaakt moest worden en dan snel weer in haar vertrouwde hoekje. Geen mensenhand meer die haar pijn deed maar ook geen mensenhand die haar aaide en leerde hoe het is om geliefd te zijn. Blimpy overleeft in het asiel.... overleven... maar dat is niet wat Blimpy verdient, integendeel... Blimpy moet niet meer overleven maar moet leven, leven zoals een hond hoort te leven, als God in Frankrijk. En daarvoor heeft Blimpy hulp nodig. Hulp van een baasje die Blimpy de goede kant van het leven laat zien. 
Blimpy is nog heel verlegen naar mensen toe maar is al heel veel verbeterd. Als je haar benadert maakt ze zich klein en verstijft ze maar ze laat alles over zich heen komen. Toen ik in de refugio was heb ik een paar uurtjes vrijgemaakt voor Blimpy. Ik heb ze meegenomen uit haar hok, weg van het lawaai naar een rustige plek. Blimpy ging heel voorzichtig mee aan de leiband, constant angstig om zich heen kijkend , stapje voor stapje zonder haar te forceren ging ze mee, buiten de refugio naar de speelweide. Daar ben ik gaan zitten en heb ik ruim een uurtje op haar ingepraat, zachtjes met af en toe een aai over haar hoofdje. Langzaam aan veranderde de blik in Blimpy' s ogen. Van groot en angstig naar een blik van verwondering. Blimpy kwam beetje bij beetje tot rust en na een tijdje volgde ze me zelfs de weide rond. Dit was voor Blimpy echt een openbaring. Op een gegeven moment stond ze zelfs gewoon met haar oogjes dicht te genieten van de frisse wind en het zonnetje die haar prachtige grijze kleur helemaal tot recht deed komen. Het was voor mij dan ook heel moeilijk om ze nadien terug in haar hok te zetten. Ik heb me dan ook voorgenomen om me in te zetten voor haar om een geschikt baasje te vinden. Blimpy heeft nood aan een zachte aanpak bij iemand die haar de tijd wil geven om tot rust te komen. Blimpy heeft altijd samengeleefd met andere honden en voor angstige honden als Blimpy is een andere hond in het gezin echt een meerwaarde. Een andere niet bange hond geeft Blimpy steun en gaat haar goed helpen om snel in te zien dat het leven ook mooi kan zijn. Een leven dat voor Blimpy snel moet beginnen.... 
 
Geschreven door Joke Vos, vrijwilligster België
 




 

1 opmerking: