zondag 10 november 2013

Eerste update van Lua.

Op 7 November was het eindelijk zover! Puck zou om 13.45 landen in A'dam.
Ik woon in Friesland en zat met een dilemma. Als alles meezat dan zou ik rond 16.30 weer in Friesland zijn maar dit was wishfull thinking. Ik wilde haar zo graag nog met licht samen met mijn 2 andere honden uitlaten...
Ook vond ik het vervelend om met een nieuwe hond thuis te komen bij mijn andere 2 honden.
Dus heb ik ze gewoon meegenomen naar Schiphol Emoji en een tussenstop gemaakt bij mijn broer in Purmerend. Hoewel ik op de site van Schiphol las dat honden niet welkom zijn ben ik burgerlijk ongehoorzaam geweest. Voor Puck was het vertrouwd en het vergemakkelijkte een aantal dingen zoals trappen lopen, gewoon meelopen, de drukte en het liggen in de auto zonder bench.

Puck is een schat! Totaal tegenovergesteld van mijn Billy en Sem. Ze is  heel sociaal, druk, jong, vreetzak, slobbert met drinken en heeft niet echt een naar verleden. Op haar Parvo na natuurlijk.
Die ernstige ziekte waar haar 2 lieve zussen aan zijn overleden. Mijn keus viel van dag één op Puck en het heeft dus zo moeten zijn. Puck de overlever wilde bij ons zijn.

Ik meen lichaamstaal goed in te schatten en heb Puck de eerste dag ook meteen los gelaten. Uiteraard op een zeer vertrouwd terrein. Ze is stabiel, herstelt snel, let goed op Billy, Sem en mij.
Mijn twee zijn dan ook ideale rolmodellen die veel werk uit handen nemen. Ze lopen overal los en mettertijd zal Puck binnen de bebouwde kom ook los lopen maar hier gaat nog veel tijd in zitten.

Ze heeft wat plasjes in huis gedaan maar dat is mijn eigen schuld. Ben gewoon nog niet gewend aan een hond die zijn plas nog niet zo lang kan ophouden. Het is lang geleden dat ik een jonge hond in huis had. Moet zeggen dat sinds ik vandaag op kvv ben overgegaan, er vandaag nog geen ongelukjes zijn gebeurd. Ze drinkt ook meteen stukken minder.
Ik houd niet van benches (kooien) dus is zij gewoon vrij in huis. Ook ben ik al even een half uur weggeweest en ook dit ging goed. Wèl alles goed weggeborgen.
Billy en Sem hadden tot vandaag vloervrees want er lag zo'n lomp, groot, blond dier op de grond.
Heb de tandjes van Billy nog nooit zo vaak gezien en hem nog nooit zo vaak horen grommen, lijkt soms net een kat die blaast haha. Gaat allemaal goed komen!

Puck kan al "zit" en blijft netjes buiten de open keuken zitten. Heb haar de eerste dagen gelaten maar brak m'n nek bijna elke x in de keuken.

Alle vrijwilligers van Ace hartelijk bedankt voor de goede zorgen en Pia in het bijzonder! Zij heeft weken mijn gezeur moeten aanhoren...

Groetjes,

Billy, Sem, Puck en Peggy









Geen opmerkingen:

Een reactie posten