woensdag 23 oktober 2013

Brief aan Baton....

Lieve Baton,


Het is nu woensdag 23 oktober, nog drie nachtjes slapen ...........maar jij lieve jongen, je weet nog van niets.......
Je leeft je veilige leventje in Spanje, temidden van je maatjes, je vaste verzorgsters, je zekerheid van dit moment, een hond leeft nu eenmaal in het nu......niet in  het later......alles is zo vertrouwd, veilig........lijkt het.......
Je woont temidden van mensen die om je geven, je eigen plekje, je eigen
kommetje met brokjes , je bent tevreden, je hebt het beter dan je het ooit had.
Maar daar gaat verandering in komen.........maar  dat besef je nog niet.......gelukkig maar......

Je leventje gaat op zijn kop staan, je laatste dagen in Algeciras, en jij.....
je weet nog van niets.......kon ik je maar wat vertellen, je zeggen dat het goed komt......dat je het leuk gaat krijgen......je in een huis gaat wonen.....een zachte mand krijgt voor jou alleen.....je door de polder gaat lopen......je heel veel geknuffeld gaat worden, maar vooral dat het goed komt.

Voor jou breken weer tijden van onzekerheid aan, je wordt opgehaald,
reisvaardig gemaakt dat snap je niet ......dan in een kooi, en weg ben je..........weg uit de voor jou zo vertrouwde omgeving, weg maar waarheen........
Algeciras was je fijnste plekje tot nu toe......ook weer kwijt......
Vervolgens wordt het nog erger, je ziet veel mensen, hoort van alles,
wordt op een transportband gezet en ergens in een ruim eindigt even
je nachtmerrie......denk je......veel lawaai en je voelt dat er iets raars gebeurt, nog meer angst....je komt los van de grond.....de Spaanse grond.....

Wat voel ik mij daar schuldig over, want lieve Baton ik ben degene die je
met liefde heeft uitgekozen, gevallen voor je mooie ogen, de beschrijving
van je fijne karakter, je hebt alles in je om hier geweldig  te kunnen functioneren, jij bent degene die mij, maar ook vijf lieve dames heel gelukkig gaat maken met je aanwezigheid, wij zijn er zo klaar voor, konden we je dat maar duidelijk maken, je laatste ontberingen zullen niet voor niets zijn, de tweede helft van je leven gaat het goed komen, houdt nog even vol, sla je er doorheen, heb vertrouwen, je lieve verzorgers die je moeten laten gaan, weten dat er een echt hondenleven aankomt, ook zij kunnen je dat niet vertellen......ook voor hen zeg ik
HET KOMT GOED!

Naschrift.
Baton was mij al eerder opgevallen, echter op dat moment was het niet
mogelijk hem te adopteren omdat mijn oude Cairn Terrier reu nog leefde.
Tot mijn grote verdriet heb ik hem een poosje geleden moeten laten inslapen,
hij was oud en op.
Baton stond nog steeds ter adoptie, nu alles weer in rustiger vaarwater is
gekomen, kan ik hem alsnog adopteren.
Weet hoe alles werkt, heb al twee teefjes van ACE, Jasmina en Camina.
Ook de andere teefjes zijn rescues uit asiel.

Graag wil ik alle mensen bedanken die zo goed voor hem hebben gezorgd,
zal jullie uiteraard over de voortgang berichten, maar ik wil ook zeker
Heidi Tengrootenhuysen bedanken voor haar sponsoring van Baton.
Heel heel hartelijk bedankt, je mag mij gerust mailen als je dat leuk vindt
om te horen hoe het hem gaat.
Ineke, Pia en Nils jullie hebben mij weer goed van informatie voorzien,
jullie zijn de ware begeleiders voor de adoptanten. Chapeau!

Anita Andela.





2 opmerkingen:

  1. Ik wens je heel veel geluk met Baton. Hij was ook één van mijn oogappels die ik met pijn in mijn hart week op week opnieuw moest invoeren voor de advertentie's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij heeft 3 harten gestolen Jennyfer, ook het mijne en dat van Anita ... Maar zij heeft hem een fijne nieuwe thuis gegeven. En daar zijn we beiden blij mee he?

      Verwijderen