dinsdag 19 maart 2013

Wordt Zizi religieus?

Hallo lieve mensen, gaat alles nog een beetje goed met jullie?
Ik wil jullie nog iets vertellen wat jullie beslist moeten weten. Ik bezoek kerken, ja echt waar hoor. Het is een hele belevenis, vooral omdat ze van verschillende geloven zijn. gaaf he?
Ik zal eerst maar vertellen over de moskee waar ik geweest ben.

Vaak gaat met ons avond rondje ook Kassie met zijn vrouwtje mee. Kassie is mijn vriend en zijn vrouwtje is ook een vriendin van mij. We hebben verschillende rondjes die we lopen en bij een van die rondjes komen we langs een moskee. Deze moskee is bijna klaar maar s’avonds zijn er vaak nog mannen aan het werk  Meestal praten onze vrouwtjes met de mannen. Het wordt een heel mooi gebouw heb ik wel begrepen. Maar op een avond zei die ene meneer dat de vrouwtjes wel binnen mochten kijken. Nu dat wilden ze wel graag, maar wat moesten Kassie en ik dan. Nu Kassies vrouwtje wist wel raad. Gewoon aan het fietsenrek binden. Dus bonden ze ons met onze riem aan het hek vast. Wat gemeen van de vrouwtjes he, dat we niet mee mochten. Kassie ging er meteen bij liggen, maar ik niet. Als hond hoef je niet alles te nemen. Kassie vond het allemaal wel best, hij keek mij gewoon dom aan. Maar ja, hoe moest ik dat nu weer oplossen, want dat ik mijn vrouwtje achterna zou gaan stond voor mij vast. Ja, ineens stond ze boven voor een raam en zwaaide naar ons. Kassie vond dat wel mooi maar ik niet en ineens had ik de oplossing. De riem doorbijten en dan naar binnen. Dat viel nog niet eens mee want die riem was best wel sterk, maar het lukte wel en toen........? Ja, vlug naar binnen en de trap op, daar hoorde ik gepraat maar eerst moest ik overal stiekem om een hoekje kijken, prachtig was het daar en waarachtig daar stonden de schoenen van mijn vrouwtje ook en ik hoorde haar ook praten. Wat was ik blij dat ik haar weer zag. Blij dat ik een oplossing had gevonden om binnen te komen. Helemaal opgewonden en kwispelend huppelde ik rond  Maar mijn vrouwtje leek minder blij. Ze gaf een gilletje, wat natuurlijk wel leuk was, en pakte me zo onder de arm. Ze rende op blote voeten naar beneden en naar buiten. Gelukkig had Kassies vrouwtje later haar schoenen bij zich. Het was alles met elkaar een hele konsternatie. Maar ik kon toch niet weten dat in de moskee geen honden mogen komen en helemaal niet in de gebedsruimte. Gelukkig vertelde Kassies vrouwtje dat de mannen niet boos waren. Dit was overmacht en geen opzet. Nee van mijn vrouwtje niet maar van mij?.... Als we nu langs de moskee lopen groeten we elkaar allemaal. Soms vragen de mannen wel of met de honden alles goed is. Alles is goed met de honden, met de vrouwtje en met de mannen bij de moskee.
Zo, was dit een belevenis of niet?
De volgende keer zal ik vertellen over de andere kerken waar ik geweest ben.
Hervormd, gereformeerd en katholiek Ja, zo maak ik van alles mee bij mijn vrouwtje Spannend allemaal.
Tot de volgende keer maar weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten