dinsdag 12 maart 2013

Hoe gaat het nu met Rufus vh William?

Het  heeft lang geduurd maar ik vind het leuk om een berichtje
voor het Blog te schrijven over ons hondje Rufus  ( William 5283)
Rufus is volgende maand een jaar bij ons en het gaat hardstikke goed met hem .
Het is een vrolijk ondeugend heel lief hondje en we zijn helemaal
verknocht aan hem, beetje ons kindje nu de kinderen de deur
uit zijn.
De adoptie procedure is eigenlijk heel goed gegaan en in April mochten
we hem op Schiphol ophalen.
Z'n algehele conditie was toen niet zo goed, hij was erg mager en had
pilletjes bij zich tegen het hoesten.
Al gauw bleek dat hij niet tegen het eten hier kon want hij kreeg erge
jeuk en werd van achteren en onder z'n kin helemaal
kaal. ( Misschien toch te hoogwaardig voer na z'n schrale eetgewoontes
in  Spanje)
Daar schrokken we toch wel van, en hebben ook nog aan Leishmania gedacht.
Hij is door de dierenarts op een dieet gezet en nog een keer op
Leishmania getest.
Dit is allemaal gelukkig goed uitgepakt,  hij heeft z'n haar weer
terug en met de jeuk gaat het ook veel beter.
Zijn  vacht ziet er nu hardstikke goed uit en is veel voller, hij is
ruim 2 kg. aangekomen en dat ziet er goed uit.
Het is een renner, ik denk vaak dat er  GALGO bloed in hem zit, als je
hem ziet sprinten,  fantastisch om te zien.
De mensen moeten altijd lachen als ze dat zien.
Een minpuntje is dat hij niet kan loslopen in het gewone woongebied,
want zodra hij buiten is, steekt z'n zwerverinstinkt de kop op.
Hij kan dan z''n ei niet kwijt, en ik probeer dan ook zo veel mogelijk
naar het natuurgebied in de buurt te gaan, daar durf ik hem los
te laten en kan hij lekker rausen met andere honden.
Wat erg leuk is,  is dat mijn zoon het zo leuk vond dat hij en z'n
vriendin ook besloten hebben om een hondje te adopteren
en zo deed  Gizmo  ( bij jullie Suarez)  half  December z'n intrede bij ons.
Die hebben we in Eindhoven opgehaald.
Ik pas op als zij moeten werken en dan heb ik 2 Rakkers in huis.
Ze lijken Qwa karakter veel op elkaar en gaan stoeiend door de kamer
We gaan in het voorjaar weer lekker naar de camping aan het strand en
dan kan hij weer lekker over het strand scheuren.
Hieronder nog wat foto's.

een poot van  Rufus  en  Gizmo, en groetjes van Ingrid en Willem  de Jonge







Geen opmerkingen:

Een reactie posten