vrijdag 8 maart 2013

Bericht van Tieske

Hallo lieve dierenvrienden,
Welnu,” Michael Jackson” is weer boven water…..
Zoals jullie misschien nog weten is dat ik sinds september vorig jaar wederom de diagnose borstkanker kreeg met alle gevolgen vandien.
Nu een borstamputie en daarnaast nog zes chemo kuren.i.p.v 12 jaar terug een borstbesparende operatie en 36 x bestralingen.
Afijn, het goede nieuws is dat ik afgelopen maandag de laatste chemo heb gehad, dus daar ben ik, met alle bijwerkingen, vanaf.
En nu, nu zit ik aan de keukentafel en laat mijn gedachten gaan, en ik vraag me af, was de afgelopen periode erg?? Nee, ECHTerg vond ik dat mijn vorig cockertje om onverklaarbare redenen ineens is overleden.
Vond ik dit jammer van mijzelf?? Nee, wat ik ECHT jammer vond was het feit dat mijn konijntje ineens verlamd was, wat gelukkig weer in zijn geheel is hersteld.
Rijst mij nog 1 vraag, wat vind ik er zelf van dat ik weer kanker had ….
Welnu lieve dierenvrienden, oke, het was soms niet makkelijk, maar ik zie mijn leven als een huis.
Voor de tweede keer werd mijn huis afgebroken, de eerste keer stonden er nog muren, maar de tweede keer was daar alleen nog een fundering.
Gelukkig is het een sterke fundering, want daarop wordt mijn nieuw huis gebouwd en,… de eerste steen is gelegd, en het wordt een prachtig mooi huis!!!!
Waar ik erg dankbaar voor ben is dat ik, ondanks dat ik soms erg ziek was van de chemo, nog steeds de energie mocht krijgen om mijn paarden, konijnen, vogels, en..natuurlijk mijn cockertjes de verzorging te geven die ze nodig hadden en hebben.
En natuurlijk, alle lieve vrienden om mij heen die mij hebben gesteund in woord en daad,mijn lieve vriend Harry, die zich meer zorgen maakte dan ik, en vooral ook Ineke Jongeleen, mijn dikke vriendin die ik mocht leren kennen dankzij Ace.
Maar……uiteindelijk, mijn drie cockertjes, die mij in ALLES hebben gesteund, gewoon eenvoudigweg door hun aanwezigheid………
Kortom, ik ben een zeer gelukkig mens en kijk met vol vertrouwen naar de toekomst, ik heb er zin aan!!!!

Allerliefste groeten van Tieske, Jordy, Joey en Jaimy.

Reacties altijd welkom!!!!

1 opmerking:

  1. Hallo Tieske,
    Ik ben even helemaal stil van je verhaal.....
    Allereerst wens ik je van harte beterschap en hoop dat je echt weer snel helemaal op de been bent en gezond verklaard wordt.
    Wat een heftige periode heb je achter de rug.
    Je mag heel erg trots op jezelf zijn...zo'n sterke vrouw!
    Het is prachtig dat je je eigen fundamenten/fundering kent, weet te vinden en je eraan vast kunt houden...chapeau!
    Hoewel in vergelijking bij jou is het peanuts, maar bij mij gaat alles ook niet bepaald over rozen en het maakt niet uit wat er aan de hand is of hoe je je voelt want daar is altijd ons ACE-cockertje Phoebe dat me er doorheen weet te slepen.... gewoon door er te zijn.
    Dieren voelen je blijkbaar feilloos aan en die ene blik is goud waard: "no matter what...ik hou toch wel van jou"....en dan die dikke knuffel die je van haar krijgt....ik ben een rijk mens dat ik zoveel onvoorwaardelijke liefde van mijn hond krijg...
    Hele dikke knuffel, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen