maandag 11 februari 2013

Silke is gered...


Het was niet over een dag ijs, maar ze is gered. Op de valreep. Eén van de vele hondjes die in het dodingstation Cartama zat. Ze was zwanger en stond met haar pootjes tegen de tralies. Ze ging over Facebook blijkbaar de wereld rond, hoorde ik, want ikzelf ben niet op Facebook, heb er echt geen tijd voor, elke dag is hier te kort.
Toen ik Silke mee naar huis nam merkte ik dat ze koorts had. Dat was niet best, maar dat was dachten we, door haar verblijf in de dodencel. Ik heb haar dan medicatie gegeven en even afgewacht. Maar vandaag (afgelopen zaterdag) was het niet beter en vond ik bloed op de keukenvloer en in haar mandje. Dus met spoed naar de dierenkliniek, en ja hoor, gelukkig dat we dat hebben gedaan. Want na een echografie bleek dat ze zwanger was van een soort Deense Dog. Haar lijfje kon de grote pups, 10 in totaal, niet aan. Ze zou ze nooit ter wereld hebben kunnen brengen en werd per spoed geaborteerd. De arme kleine stakkerd heeft een hel doorstaan en is door de oog van een naald gekropen. Ze is net terug thuis en slaapt nog rustig. Morgen zal ze zich weer beter voelen en kan ze stilaan verwerken wat ze heeft meegemaakt. Haar leven is gered. Ze is een stil en goed hondje, duidelijk niet gewend om verzorgd te worden, kent geen knuffels, noch aandacht. Ze moet nog zoveel verwerken. We moeten haar even de tijd geven en het komt zeker goed. Klein dapper lieverdje. We hopen dat ze vlug een hemel vinden mag.
Fabienne





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten