zaterdag 13 oktober 2012

Mijn beschermengelen....

Hallo lieve dierenvrienden,

Dit wordt even geheel iets anders als dat jullie van mij gewend waren, de verhalen over mijn geadopteerde cockertjes, nl. Jordy, kleine grote hond, Joey, stil en teruggetrokken ventje en James met zijn huidproblemen die nu Godzijdank geheel over zijn.
Nee, dit moet me van het hart, voor elf jaar terug had ik mijn cockertje Jimmy nog en tijdens het kammen op tafel , lag op de rug, deed ie altijd zijn achtervoetjes tegen mijn borst aan.
Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik dacht, wat voelt dit vreemd, bleek dat ik na onderzoek borstkanker had. Dus, een borstbesparende operatie met 36 bestralingen en we konden weer verder….
Heb in die tussentijd een zeer mooie periode mogen hebben door de adoptie van eerder genoemde cockertjes via Ace.
Echter, na mijn vakantie in September afgelopen jaar in Drente was ik op die bewuste zaterdagmorgen bezig met Jordy te kammen om de laatste restanten van de Drentse hei er uit te knippen en net zoals Jimmeke toentertijds, plant ook Jordy zijn achtervoeten tegen mijn borst aan.
Dat deed een klein beetje pijn, vertrouwde het niet echt zo, en nu zijn we twee weken verder, had inderdaad weer kanker en mijn linkerborst is geheel verwijderd.
En dan nog mijn paard, die moest ik noodgedwongen op de manege stallen, daar ik de eerst komende periode geen zwaar werk mag doen, lees afmesten, gisteren voor het eerst kwam ik weer IN zijn box, heeft mijn gehele linkerkant met zijn zachte snoet besnuffeld  en heeft mijn gehele trui natgelikt…..
Dieren, ik heb ze lief, zo lief….
Dit, lieve mensen kan toch geen toeval zijn??????
Vandaar de titel, mijn beschermengelen, ook Jordy vind het nodig om mijn linkerkant om zo maar te zeggen door de trui heen schoon te likken, en hij weet gewoon dat ie in een bepaalde houding moet liggen om mij geen pijn te doen als hij bij me op schoot ligt.
Nou zeg het maar, me myself, ik voel me op dit moment goed, volgende week woensdag hoor ik hoe het verder zal gaan in de vorm van chemo of weet ik veel, daar kan ik me op dit moment even niet druk om maken, deze dagen zijn toch maar weer mooi meegenomen…

Lieve vrienden, reacties zijn altijd welkom, mijn mail adres is
tieskenieland@hetnet.nl doe er nog even een leuke foto bij van vorig jaar Eck en Wiel
Allerliefste groeten van Tieske , Jordy,Joey en James.Doeg!!