donderdag 13 september 2012

Arthur voorheen Athos

Even voorstellen, ik ben Karin Geurts, ik heb 4 maanden geleden op 21 April mijn spaanse vriend opgehaald op Schiphol.
Via mijn vriendin ben ik op jullie site terecht gekomen zij heeft zelf 2 hondjes via ACE hier naar toe gehaald.

De hond die bij ons is komen wonen heet Athos voorheen Arthur.
Hij was 4 maanden oud toen hij kwam, woog 3 kilo en was ongeveer 33 cm hoog.
Nu vier maanden verder weegt hij 24 kilo en is plus minus 65 cm hoog.
Hij was ontzettend moe toen hij uit de bench kwam op schiphol.
Viel om en kon niet op zijn poten staan. Mijn zoon heeft hem in een dekentje gewikkeld en we hebben hem mee naar huis genomen.
Na een uur kwam hij een beetje bij. Het bleek dat hij chiardia had, dus ontzettend aan de diarree.
Maar toen dat onder controle was ging hij groeien, spelen en genieten.
Het is een schat van een hond, een echte dondersteen, en hij behoeft een stevige hand in de opvoeding.
Hij houdt totaal niet van kinderen die jonger zijn dan een jaar of 8, hij is agressief jegens hen, lastig maar wij werken hier aan en hebben alle vertrouwen dat dit in orde komt.

In het gezin is hij geweldig, samen met onze andere hond van 9 jaar oud en de 2 katten heeft hij het prima naar zijn zin. Wij wonen aan de rand van de duinen en nu hij ouder wordt zijn de dagelijkse
wandelingen zijn lust en zijn leven.
Athos is een "herder"gekruist met waarschijnlijk een podenko.
Het is grote , razendsnelle hond die dol is op alles wat beweegt.
Samen met de honden van mijn vriendin vormt hij een roedel van 6 honden.
Hij is de grootste maar zeker niet de baas, en dat is geweldig om te zien.
Hij is opgevoed door de dames uit deze groep honden.
Dit zijn allemaal kleinere honden maar dat zegt niets over de rangorde.

Ik ben erg blij dat mijn zoon en ik gekozen hebben voor ACE, de nazorg is goed, het contact verloopt soepel, kortom geen moment spijt gehad!
Athos hoort bij ons, hij heeft wat zaken die aandacht behoeven maar dat geeft niets, dat gaat allemaal goed komen, met liefde, geduld en consequent zijn tegen hem.

Bijgevoegd enige foto's van hem als pup en zoals hij nu is,
kunnen jullie zelf zien wat voor een kanjer Athos is!!

Karin geurts