vrijdag 3 augustus 2012

Vervolg van " hebben wij weer"

Weer veilig onder mammie,s vleugeltjes……                                             1 augustus 2012

Hallo lieve dierenvrienden,

Ik had jullie toch verteld over mijn ADELAAR, welnu, op de een of andere manier had ik het het sterk voorgevoel: hier klopt iets niet in mijn volière. `MOEST  vanmorgen mijn vogeldomein betreden en wat bleek, mijn ADELAAR lag niet meer in het nestkastje….
En ja na lang zoeken, hij is immers nog zo klein, lag hij te spartelen op de grond, ijs, en ijskoud..
Nu ben ik altijd warm, dus heb hem opgewarmd in mijn handen en ja hoor, na 10 minuten kwam er weer leven in en begon te krijsen als een grote, zovan, IK HEB HONGER!!!
Oké, weer in het nestkastje gezet, Mammie  kwam er direct weer aan en heeft het met haar lichaampje verwarmd.
Echter, hoe kon dit gebeuren???
Het enige antwoord hierop, althans wat ik kan bedenken, is dat de zebravinken ook een eitje in een onbewaakt moment hebben gelegd in het nestkastje van het adelaartje, dus het nestje gewoon hebben ingepikt, en  het kuiken werd er onherroepelijk uitgemikt…Hoezo, koekkoeksjong????
Dit uiteraard na twee uur observeren vanuit het keukenraam.
Maar, Mamma is nu op haar hoede, ze jaagt alles wat zebravink is direct weg, en ik, ja, was blij dat ik vandaag thuis was, anders was mijn Adelaar wel op een zeer trieste manier gestorven…
Oké, het is de natuur, maar toch, als je er met je neus zo boven op zit……
Groetjes van Tieske , Jordy, Joey en James….

Nagekomen bericht                                                                    3 augustus 2012

Tot mijn verdriet is mijn adelaartje overleden....
zag immers woensdag dat de zebravinken hem uit het nestje gooiden, welnu heb een kooi van zolder gehaald en mam met kuiken daarin gezet, echter, het mocht ondanks mijn inspanningen niet meer baten, erg spijtig, vond hem donderdagmorgen dood in het nestkastje.