maandag 16 juli 2012

ZEER ontroerende verhaal van een matador die besefte wat hij deed.

Deze ongelooflijke foto laat het einde zien van de carrière van Matador Torero Alvaro Munera's. Hij stopte vanwege wroeging halverwege de strijd omdat hij besefte dat hij dit anders is zo zachte beest had aangezet om te vechten. Hij is een fervent tegenstander van stierengevechten worden. (De blik op het gezicht van deze stier zegt het al . Zelfs zwaar gewond door picadors, valt hij deze man niet aan.)

Torrero Munera zei het volgende:.. "En plotseling, keek ik naar de stier. Hij  keek me met die grote onschuldige ogen aan. Het was als een schreeuw om rechtvaardigheid. Koeien zijn een van de zachtste dieren die er leven en zorgen heel erg goed voor hun jong voordat het hen afgenomen wordt en ik schaam me niet om mijn liefde voor deze rustig dieren te laten zien". Alero Munera zegt:." Chiquilín, een andere berouwvolle stierenvechter, beweert dat hij stieren heeft zien huilen. Hij zegt dat hij nu zelfs geen vlieg meer kan doden. Ik neem mijn hoed af voor die man. Hij is een echte held die zijn lesje geleerd heeft door zijn verstand te gebruiken en gewoon eens na te denken.over wat hij aan het doen was "- Thomas de Quincey