zondag 29 april 2012

Poncha gelukkig met en bij Ron en Ineke

Ik loop dagelijks mijn rondje bij ons in de buurt en zo kwam ik ook Ron en Ineke Tazelaar tegen. Tijdens onze wandelingen hebben we het vaak over de spaanse honden gehad. Ik heb op verzoek een folder van Ace bij hun afgegeven.Hun Jack Russel Amber was toen al op leeftijd. Het was echt een maatje voor deze mensen. Enige tijd heb ik hen niet meer gezien en toen kwam er een aanvraag voor een HB in hun straat. Voor mij een teken dat dit bij hun moest zijn. Helaas was Amber op de respectabele leeftijd van 14 jaar in januari dit jaar overleden. Ze hebben eerst overwogen om geen hond meer te nemen op hun 73 jarige leeftijd. Echter was het gewoon te stil in huis zonder hondje. Het zijn geen mensen die stil zitten,lekker wandelen en met de caravan op vakantie gaan doen ze maar al te graag. Hun keuze was gevallen op een 4 jarige Bodeguero genaamd Poncha. Toen ik aanbelde voor het HB was er meteen een herkenning. Dat zijn de mensen van Amber , en zij dachten meteen " dat is die man van de spaanse honden" .
Het HB is prima verlopen. Ze hebben Poncha snel in hun huis mogen opnemen. Ik ben gauw gaan kijken hoe het met ze ging. Ze zijn enorm blij en dankbaar dat Poncha geadopteerd is. Ze blijkt een heerlijke kroel te zijn. Ik heb een lekker botje voor haar meegenomen als welkom. Ondertussen kom ik ze weer regelmatig tegen en herkend Poncha mij dan ook meteen. Wat een machtig mooi gevoel geeft het toch om dit vrijwilligerswerk te mogen doen.

Ik wil de Ron en Ineke Tazelaar enorm bedanken voor redden van Poncha en wens hen een gezond en gelukkig leven toe.

Mvg Martin Ace vrijwilliger.