maandag 27 februari 2012

Alois aan het trainen !!!

Alois is Alois. Hij doet alles op zijn eigen manier.De bench waarin hij eet en slaapt, staat vaak op een heel andere manier als waar ik hem zet. Hij is zo enthousiast, dat hij alles verzet wat hij aanraakt. Mijn traphek, die ik heb bevestigd, omdat de trapsituatie niet veilig is voor de kleine honden, maar ook voor onszelf, is voor Alois niet echt gesloten. Hij heeft ontdekt hoe hij het open moet maken, en staat dus ongeveer tien keer per dag bovenaan de trap. Hij kan natuurlijk ook vertellen, dat hij zo graag wil trainen. Hij doet het sinds hij op de loopband heeft gestaan.
 
Ik heb de loopband aangeschaft, nadat ik op de televisie had gezien, bij de dog whisperer, dat dieren extra kunnen bewegen hiermee. Alois heeft een wiebelige knie, dus moet hij spieren kweken. Wandelen doen we zo vaak mogelijk, maar Alois is eigenlijk zo bang van alles wat hij tegenkomt, dat het spieren kweken op tweede plaats komt. Daarom kunnen wij met de loopband heel ontspannen toch voor de spieren aan de gang kunnen. Buiten kunnen we dan goed trainen, zodat Alois misschien terzijnertijd een beetje minder angstig in het leven staat. Op de fotoos kun je zien hoe Alois aan het trainen is. Ook kun je toevallig zien hoe mooi zijn ogen zijn genezen. We dachten het hem nooit te kunnen leren, door zijn angst, maar hij ging erop staan, de band zette ik aan, en Alois liep. Zo kun je maar zien, dat je nooit moet denken, dat je weet hoe een hondje denkt. Hij lijkt het zelfs heel erg leuk te vinden.
Groeten Gerrie en Alois.
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten