zondag 29 januari 2012

Zina (Rubina) na 3 maanden:

Na een, voor het hondje en voor mij, wat lastige start kan ik zeggen dat het geweldig met ons gaat! Met veel geduld, liefde en ondersteuning van Bach Bloesem therapie gaat Zina nu 'vrolijk' door het leven. Natuurlijk is ook Zina niet de perfecte hond, want die is nog niet uitgevonden!
Ze is in mijn ogen te onderdanig, wat zich uit in: niet eten als wij in haar buurt zijn, heel veel likken (gezicht) als ze dichtbij je zit, vaak heel onderdanig als je haar halsband om wil doen enz.
Ook zie ik bij haar nog heel veel 'stress signalen" zoals: pootje heffen, beklikken, tongelen en uitschudden.

Wat betreft de zindelijkheid: gaat de goede kant op, maar als we ergens komen waar vloerbedekking ligt is het oppassen geblazen!
Een plasje is snel gepleegd! Voor de zekerheid neem ik tegenwoordig een keukenrol mee!
Ze schrikt nog regelmatig van onverwachte geluiden, maar herstelt meteen weer.
Ze gaat bijna overal mee naar toe en past zich aan; ook kan ze een paar uurtjes alleen thuis blijven.
Ze is een weekje mee geweest naar de sneeuw; 10 uur in de auto (wel met ‘plaspauzes’) vindt ze heerlijk! In haar mandje op de achterbank is voor haar het einde! In de sneeuw mocht ze regelmatig loslopen; ze is ‘bang’ mij uit het oog te verliezen, dus komt altijd vrij snel weer naar mij toe. Het “hier komen” hebben wij ook heel veel geoefend!

Al met al gaat het super goed; ik blijf haar nog steeds ondersteunen met Bach Bloesem. Dit om te voorkomen dat ze “vastloopt” in hetgeen we tot nu toe bereikt hebben.

Naar aanleiding vanmijn goede ervaring met mijn ACE hondje vlieg ik 12 februari naar Malaga om de volgende dag een aantal hondjes “naar een nieuw thuis” mee te nemen.

In oktober hoop ik met mijn zus een paar dagen naar Malaga te gaan en ook dan zal ik proberen kennels in het ruim te reserveren voor de terugreis!
Odette en Zina.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten