maandag 31 oktober 2011

Waarom???????

Waarom een hond uit spanje????
Zo vaak hoor ik die vraag en steeds doe ik weer mijn best om het allemaal uit te leggen.
Maar ik word er af en toe zo verdrietig van, ik vraag ook niet waarom stopt u geld in de collecte bus,
Waarom stort u geld naar een land dat helemaal van de kaart gespoeld is?
Altijd maar waarom??
We zijn toch verplicht voor elkaar te zorgen op deze wereld anders komt er helemaal niks van terecht.
Als iedereen een heel klein beetje meer aan een ander denkt zou het al zoveel opleveren.
Hoe slecht hebben hebben de dieren het?
Hoe slecht hebben de oude mensen het in vele landen niet, echt een vergeten doelgroep
Wat te denken van de gehandicapten, stop ze weer lekker in tehuizen scheelt weer veel geld, ben je niet achterlijk maken ze het je wel.
Vandaag had ik zo,n tastbaar voorbeeld:
Mijn oudste adoptiezoon uit brasil belde me en vroeg waarom ik zulke zielige verhalen op face book zette, hij wordt er verdrietig van.
Hij die 12 jaar in brazilie heeft gewoond, met een rugzal vol ellende en achterstand naar nederland kwam.
Ja u raadt het al toen vroeg men ons ook ...waarom???
En juist hij vraagt waarom.
Nu ik zal u vertellen waarom.
Vandaag vertelde hij dat hij volgend jaar vader wordt.
Zijn/hun kindje wordt in veiligheid geboren met toekomst.
Zij hebben hun zaakjes helemaal voor elkaar en zijn klaar voor het ouderschap.
Nu........daarom!!!!!!!
Wat zijn we blij, hadden we toen geluisterd naar al die waaroms was het nu nooit daarom geweest.
Welkom lief mooi mensenkindje met een mama uit nederland en een papa uit brasil... Daarom ben je zooooooo welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten